Abstract (ukr):
Формування та реалізація інноваційного потенціалу людини є важливими факторами економічного розвитку суспільства. Однак, існують економічні та моральні межі, які обмежують цей процес. Економічні межі визначаються рівнем розвитку суспільства. Це означає, що доступні ресурси, фінансування та інфраструктура можуть бути обмеженими в менш розвинених економіках. Наприклад, країни з низьким рівнем доходів можуть мати обмежені можливості для фінансування досліджень та розвитку нових технологій. Таким чином, рівень економічного розвитку суспільства визначає масштаб та швидкість формування інноваційного потенціалу. Моральні межі пов’язані з базисними суспільними інститутами. Ці інститути включають законодавство, правову систему, культурні норми та цінності. Вони визначають рамки поведінки суб’єктів господарювання та рівень етичності інноваційних процесів. Наприклад, дотримання інтелектуальної власності, етичні стандарти досліджень на людях або застосування нових технологій відповідно до соціальних цінностей – все це є моральними межами, які впливають на формування та реалізацію інноваційного потенціалу. Державні інструменти підтримки інноваційної діяльності включають такі заходи, як надання державних гарантій і застосування політики державного протекціонізму, що спрямовані на розвиток, виробництво та використання високотехнологічної продукції. Державні інструменти підтримки інноваційної діяльності включають такі заходи, як надання державних гарантій і застосування політики державного протекціонізму, що спрямовані на розвиток, виробництво та використання високотехнологічної продукції. Зокрема, уряд може створювати спеціальні фонди для стимулювання інвестицій, залучати державний капітал у реалізацію інноваційної інфраструктури та проектів у партнерстві з приватним сектором. Інновації є важливим чинником циклічного розвитку економіки, оскільки вони створюють нові технології і пристрої. Тому у сфері інноваційної економіки держава відіграє важливу роль у здійсненні антициклічного регулювання.
Abstract (eng):
The formation and implementation of the innovative potential of a person are important factors in the economic development of society. However, there are economic and moral limits that limit this process. Economic boundaries are determined by the level of development of society. This means that available resources, funding and infrastructure may be limited in less developed economies. For example, low-income countries may have limited opportunities to finance research and development of new technologies. Thus, the level of economic development of society determines the scale and speed of formation of innovative potential. Moral boundaries are related to basic social institutions. These institutions include legislation, the legal system, cultural norms and values. They determine the framework of behavior of business entities and the level of ethics of innovative processes. For example, the observance of intellectual property, ethical standards of human research or the application of new technologies in accordance with social values – all these are moral boundaries that affect the formation and implementation of innovative potential. State instruments for supporting innovative activity include measures such as the provision of state guarantees and the application of state protectionism policies aimed at the development, production and use of high-tech products. State instruments for supporting innovative activity include measures such as the provision of state guarantees and the application of state protectionism policies aimed at the development, production and use of high-tech products. In particular, the government can create special funds to stimulate investments, attract public capital to the implementation of innovative infrastructure and projects in partnership with the private sector. Innovations are an important factor in the cyclical development of the economy, as they create new technologies and devices. Therefore, in the field of innovative economy, the state plays an important role in the implementation of countercyclical regulation.