Анотація:
Аналізуються умови формування паливно-повітряної суміші у взаємозв’язку із експлуатаційними характеристиками двигуна внутрішнього згоряння при його роботі на паливах різного хімічного складу (з біопаливом включно). Стан паливно-повітряної суміші моделюється в межах моделі максимуму ентропії. Інтегро-алгебраїчні рівняння при максимізації ентропії краплинної системи в межах зазначених представлень розв’язувалися чисельними методами. В якості вхідної інформації при моделюванні процесу розпилення палива слугували термодинамічні властивості палив різного складу й умови його розпилення. Вихідною розрахунковою інформацією були дані про функції розподілу для діаметрів і швидкостей руху крапель палива.
Отримано кількісні дані про стан паливної краплинної системи при різних величинах втрат енергії й імпульсу крапель, що рухаються при формуванні паливно-повітряної суміші. Досліджується стан краплинно-повітряної системи, залежно від величини відносної частки втрат імпульсу й енергії. Розрахункові дані зіставляються з експериментальними результатами деяких авторів щодо стану краплинно-повітряної суміші, сформованої в різних умовах функціонування розпилюючих систем. Досягнута задовільна відповідність розрахункових і експериментальних результатів дозволяє стверджувати про застосовування моделі максимуму ентропії для аналізу процесу формування краплинно-повітряної суміші на основі палив різного хімічного складу.
Анотація (англ.):
The article analyzed the conditions of forming fuel and air mixture in terms of operational characteristics of internal combustion engine and its performance with fuel of different chemical composition (biological fuel inclusive). The state of fuel and air mixture is designed in terms of maximum entropy model. Integral and algebraic equations while maximizing entropy of drip system in terms of defined introductions were solved with numerous methods. Thermodynamic properties of different composition fuel and conditions of its repelling served as the introductory information while modelling process of fuel repelling.
Quantitative data about the state of fuel and drip system at different values of energy losses and impulse of drops moving at the formation of fuel and air mixture was received. The state of drip and air system is researched depending on the value of relative part of impulse and energy losses. Calculative data are compared with experimental results of a number of authors as for the state of drip and air mixture formed in different conditions of repelling systems functioning. A satisfactory correspondence of calculating and experimental results was reached , so it allows to state the application of maximum entropy model for analyzing the process of forming drip and air mixture on the basis of different chemical composition fuel.