Abstract (ukr):
Проведеними дослідженнями встановлено, що при найбільш типовому повороті на 90°
сідельно-причіпний автопоїзд, типу “B-double” і автопоїзд з підкатним візком “Dolly”
задовольняють вимозі з величини габаритної смуги руху, проте на усталеній круговій траєкторії
за обраних передаточних відношень приводів управління жоден з них не задовольняє вимогам
DIRECTIVE 2002/7/EC. Із цього слідує, що для триланкових автопоїздів потрібен принципово
другий привід управління, яким може бути подвійний привід управління.
Abstract (eng):
By the lead {the carried out} researches it is established, that at the most typical turn on 900 saddle-hook-on lorry convoy, the lorry convoy such as «B-double» and the lorry convoy on carriage «Dolly» meet the requirements on a dimensional lane, however on a circular trajectory at the chosen transfer relations of drives of management any of them does not meet the requirements DIRECTIVE 2002/7/EC. This implies, that for three-links lorry convoys other drive of management is necessary essentially.