dc.contributor.author |
Сахно, В.П. |
|
dc.contributor.author |
Поляков, В.М. |
|
dc.contributor.author |
Марчук, Р.М. |
|
dc.contributor.author |
Гуменюк, П.О. |
|
dc.contributor.author |
Sakhno, V.P. |
|
dc.contributor.author |
Poljakov, V.M. |
|
dc.contributor.author |
Marchuk, R.M. |
|
dc.contributor.author |
Gumenyuk, P.A. |
|
dc.date.accessioned |
2016-04-15T08:40:57Z |
|
dc.date.available |
2016-04-15T08:40:57Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.uri |
http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/2867 |
|
dc.description.abstract |
Проведеними дослідженнями встановлено, що при найбільш типовому повороті на 90°
сідельно-причіпний автопоїзд, типу “B-double” і автопоїзд з підкатним візком “Dolly”
задовольняють вимозі з величини габаритної смуги руху, проте на усталеній круговій траєкторії
за обраних передаточних відношень приводів управління жоден з них не задовольняє вимогам
DIRECTIVE 2002/7/EC. Із цього слідує, що для триланкових автопоїздів потрібен принципово
другий привід управління, яким може бути подвійний привід управління. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
ЖДТУ |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Вісник ЖДТУ: Серія: Технічні науки;3(62) Т.2 |
|
dc.subject |
сідельні автопоїзди |
uk_UA |
dc.subject |
триланкові автопоїзди |
uk_UA |
dc.title |
ПОРІВНЯЛЬНА ОЦІНКА МАНЕВРЕНОСТІ ТРИЛАНКОВИХ АВТОПОЇЗДІВ |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Comparative estimation of maneuverability тhree-links of lorry convoys |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.description.abstracten |
By the lead {the carried out} researches it is established, that at the most typical turn on 900 saddle-hook-on lorry convoy, the lorry convoy such as «B-double» and the lorry convoy on carriage «Dolly» meet the requirements on a dimensional lane, however on a circular trajectory at the chosen transfer relations of drives of management any of them does not meet the requirements DIRECTIVE 2002/7/EC. This implies, that for three-links lorry convoys other drive of management is necessary essentially. |
uk_UA |