dc.contributor.author |
Джигора, О.М. |
|
dc.contributor.author |
Dzhyhora, O.M. |
|
dc.date.accessioned |
2025-08-22T08:27:51Z |
|
dc.date.available |
2025-08-22T08:27:51Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.uri |
http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8894 |
|
dc.description.abstract |
У статті проведено інституціональний аналіз механізмів бюджетного планування та перерозподілу ресурсів в системі колективної безпеки НАТО. Визначено, що у стратегічному фінансуванні НАТО зросла частка витрат на логістику, інфраструктуру та кіберзахист у прикордонних з росією зонах. Віднесено до ключових інструментів забезпечення гнучкості бюджетних процедур НАТО Щорічний План ресурсів спільного фінансування, який містить середньостроковий план, сформований відповідно до запитів військових розпорядників бюджетних коштів, заявки країн, де розташовані об’єкти та інфраструктура в рамках NSIP та середньостроковий план, що подається для формування Цивільного бюджету. Розглянуто основні етапи Процесу оборонного планування НАТО (формування єдиних, уніфікованих політичних вказівок щодо оборонного планування, аналіз вимог до спроможності НАТО, розподіл цілей між союзниками, сприяння впровадженню, оцінка результатів). Досліджено основні положення Концепції ведення бойових дій НАТО. Розроблено модель фінансового планування у системі стратегічного оборонного управління НАТО, яка дозволяє синхронізувати політичні, військові та фінансові рішення країн-членів у межах загальної архітектури безпеки Альянсу. Роз’яснено ключові етапи запропонованої еталонної моделі довгострокового фінансового планування НАТО: «формування політики», «розробка сценаріїв», «оцінка середовища», «оцінки наявних та майбутніх спроможностей», «розробка варіантів кампаній», «пропонування структури сил», «оцінка ефективності», «тестування узгодженості», «структурування сил». |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Державний університет "Житомирська політехніка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Еконономіка, управління та адміністрування;1(111) |
|
dc.subject |
НАТО |
uk_UA |
dc.subject |
бюджетне планування |
uk_UA |
dc.subject |
цивільний бюджет |
uk_UA |
dc.subject |
бюджетна процедура |
uk_UA |
dc.subject |
оборонне планування |
uk_UA |
dc.subject |
budget planning |
uk_UA |
dc.subject |
civil budget |
uk_UA |
dc.subject |
budget procedure |
uk_UA |
dc.subject |
defence planning |
uk_UA |
dc.title |
Інституціональний аналіз механізмів бюджетного планування та перерозподілу ресурсів в системі колективної безпеки НАТО |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Institutional analysis of budget planning and resource redistribution mechanisms in NATO’s collective security system |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.description.abstracten |
The article provides an institutional analysis of budget planning and resource redistribution mechanisms in NATO’s collective security system. It has been determined that NATO’s strategic financing has seen an increase in spending on logistics, infrastructure, and cyber defence in areas bordering russia. The Annual Plan for Joint Funding Resources, which includes a medium-term plan formed in accordance with the requests of military budget administrators, applications from countries where facilities and infrastructure are located within the framework of the NSIP, and a medium-term plan submitted for the formation of the Civil Budget, is considered one of the key instruments for ensuring the flexibility of NATO’s budgetary procedures. The main stages of the NATO Defence Planning Process (formulation of unified, standardised political guidelines for defence planning, analysis of NATO capability requirements, distribution of objectives among allies, facilitation of implementation, evaluation of results) are considered. The main provisions of the NATO Concept for Conducting Combat Operations were examined. A financial planning model was developed within the NATO strategic defence management system, which allows for the synchronisation of political, military and financial decisions of member countries within the overall security architecture of the Alliance. The key stages of the proposed reference model for NATO’s long-term financial planning are explained: «policy formation», «scenario development», «environment assessment», «assessment of current and future capabilities», «campaign options development», «force structure proposal», «effectiveness assessment», «coherence testing», and «force structuring». |
uk_UA |