Abstract (ukr):
У статті досліджено актуальні питання розвитку системи управління бізнес-процесами торговельного підприємства в умовах цифровізації. Запропоновано розглядати систему управління бізнес-процесами торговельного підприємства в умовах цифровізації як інтегрований набір технологічних рішень і методів, спрямованих на автоматизацію, оптимізацію та контроль усіх етапів діяльності торговельної компанії. Встановлено, що ця система дозволяє торговельному підприємству ефективно координувати свої внутрішні операції, такі як управління запасами, логістика, продажі та взаємодія з клієнтами і постачальниками. На основі представленого наукового узагальнення охарактеризовано значення цифровізації в системі управління бізнес-процесами торговельних підприємств та визначено, що впровадження цифрових технологій дозволяє автоматизувати рутинні процеси, зменшити витрати та пришвидшити виконання завдань. Завдяки аналізу даних компанії можуть краще зрозуміти потреби клієнтів, оптимізувати асортимент продукції та вдосконалити маркетингові стратегії. Досліджено процес цифровізації в системі управління бізнес-процесами торговельних підприємств, що може бути сформований за такими етапами: аналіз поточних бізнес-процесів; визначення цифрових потреб та цілей; вибір та впровадження цифрових технологій; інтеграція нових систем; навчання персоналу; тестування та оптимізація; моніторинг та постійне вдосконалення. Обґрунтовано, що, оскільки кожен бізнес-процес має свої специфічні характеристики та вимоги, вибір цифрових рішень має бути точним і відповідати конкретним цілям компанії. Доведено, що різні засоби цифровізації можуть бути застосовані до окремих бізнес-процесів торговельного підприємства, підвищуючи їх ефективність і конкурентоспроможність. Водночас тільки комплексний підхід до розробки систем управління бізнес-процесами в умовах цифровізації має вирішальне значення для забезпечення ефективності та гнучкості в секторі роздрібної торгівлі. Представлено узагальнення можливих та доцільних засобів цифровізації окремих бізнес-процесів торговельного підприємства (розроблено автором). Обґрунтовано, що системне впровадження цифрових рішень сприяє сталому розвитку компанії та її адаптації до мінливих ринкових умов.
Abstract (eng):
The article examines the current issues of the development of the business process management system of a trading enterprise in the conditions of digitalization. It is proposed to consider the business process management system of a trading enterprise in the conditions of digitalization as an integrated set of technological solutions and methods aimed at automation, optimization and control of all stages of the trading companyʼs activity. It has been established that this system allows a trading company to effectively coordinate its internal operations, such as inventory management, logistics, sales and interaction with customers and suppliers. On the basis of the presented scientific generalization, the value of digitalization in the business process management system of trade enterprises was characterized and it was determined that the introduction of digital technologies allows automating routine processes, reducing costs and speeding up the execution of tasks. Through data analysis, companies can better understand customer needs, optimize product assortments, and improve marketing strategies. The process of digitalization in the business process management system of trade enterprises was studied, which can be formed according to the following stages: analysis of current business processes; definition of digital needs and goals; selection and implementation of digital technologies; integration of new systems; staff training; testing and optimization; monitoring and continuous improvement. It is justified that since each business process has its own specific characteristics and requirements, the choice of digital solutions should be accurate and meet the specific goals of the company. It has been proven that various means of digitization can be applied to individual business processes of a trading enterprise, increasing their efficiency and competitiveness. At the same time, only a comprehensive approach to the development of business process management systems in the context of digitalization is crucial for ensuring efficiency and flexibility in the retail trade sector. A generalization of possible and expedient means of digitalization of individual business processes of a trade enterprise is presented (developed by the author). It is well-founded that the systematic implementation of digital solutions contributes to the sustainable development of the company and its adaptation to changing market conditions.