Electronic Repository

Особливості виходу українського бізнесу на міжнародні ринки під впливом воєнних ризиків

Show simple item record

dc.contributor.author Мельник, Т.Ю.
dc.contributor.author Melnyk, T.Yu.
dc.date.accessioned 2025-04-14T10:54:26Z
dc.date.available 2025-04-14T10:54:26Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8802
dc.description.abstract Вихід на іноземні ринки стає важливим пріоритетом для українського бізнесу – компанії активно вивчають можливості розширення за кордоном з метою зменшення ризиків, пов’язаних з війною, та забезпечення стабільної діяльності. У статті розглянуто сучасні тенденції виходу українського бізнесу на міжнародні ринки в умовах воєнного стану, зокрема проаналізовано дані статистичних досліджень, проведених українськими та іноземними організаціями, що дозволило побачити зростаючу динаміку цього процесу. На основі інформації, розміщеної на офіційних сайтах відомих українських компаній (таких як «Нова пошта», «Галя Балувана», Lviv Croissants, Ajax Systems, «Rozetka.ua», «Farmak» тощо), та медіапублікацій, розкрито географію зовнішньої експансії українського бізнесу, а також виявлено основні труднощі та ризики, що виникають у підприємців під час відкриття бізнесу в європейських та інших країнах. Встановлено, що до найбільш розповсюджених перешкод належать: складність юридичного відкриття та висока вартість вирішення організаційних питань; довготривала реєстрація та отримання усіх ліцензій і рахунків; складнощі з пошуком приміщень для бізнесу; довготривала процедура отримання дозволів на будівництво; ускладнений доступ до міжнародних ринків капіталу; необхідність врахування місцевих культурних особливостей та звичок, зокрема в бізнес-середовищі; неготовність до великих податків та зарплат. Водночас міжнародна експансія дозволяє українським компаніям не лише забезпечити стійкість у складних умовах, а й отримати нові можливості, зокрема відкриває доступ до нових ринків і клієнтських баз; допомагає знизити ризики, пов’язані з залежністю від одного ринку або продукту; дозволяє захистити співробітників і майно; знижує ризики фінансових втрат; забезпечує зростання доступу до інноваційних технологій; підвищує престижність бізнесу. На основі аналізу тенденцій, ризиків та переваг, а також реальних прикладів українських компаній, у статті обґрунтовано ключові етапи підготовки бізнесу до виходу на закордонні ринки, поступова реалізація яких дозволить досягти поставлених цілей та успіху на міжнародній арені. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Державний університет "Житомирська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Економіка, управління та адміністрування;4(110)
dc.subject бізнес uk_UA
dc.subject підприємницька діяльність uk_UA
dc.subject міжнародні ринки uk_UA
dc.subject релокація uk_UA
dc.subject міжнародна експансія uk_UA
dc.subject ризики uk_UA
dc.subject воєнний стан uk_UA
dc.subject business uk_UA
dc.subject entrepreneurship uk_UA
dc.subject international markets uk_UA
dc.subject relocation uk_UA
dc.subject international expansion uk_UA
dc.subject risks uk_UA
dc.subject martial law uk_UA
dc.title Особливості виходу українського бізнесу на міжнародні ринки під впливом воєнних ризиків uk_UA
dc.title.alternative Peculiarities of ukrainian business entering international markets markets under the influence of military risks uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstracten Entering foreign markets has become a crucial priority for Ukrainian businesses. Companies are actively exploring opportunities for international expansion to mitigate risks associated with the war and ensure stable operations. The article examines the current trends of Ukrainian businesses entering international markets under martial law conditions. In particular, it analyzes statistical data collected by Ukrainian and foreign organizations, which highlights the growing dynamics of this process. Based on information from the official websites of well-known Ukrainian companies (such as Nova Poshta, Galia Baluvana, Lviv Croissants, Ajax Systems, Rozetka.ua, Farmak, and others) and media publications, the geography of Ukrainian business external expansion is revealed. Additionally, the primary challenges and risks faced by entrepreneurs in launching businesses in European and other countries are identified. Among the most common obstacles are the complexity of legal procedures and the high cost of addressing organizational issues; lengthy registration processes and obtaining all necessary licenses and accounts; difficulties in finding premises for business; protracted procedures for obtaining construction permits; limited access to international capital markets; the need to consider local cultural characteristics and practices, especially in the business environment; and unpreparedness for high taxes and salaries. At the same time, international expansion provides Ukrainian companies not only with resilience under challenging conditions but also with new opportunities. These include access to new markets and customer bases, reduced dependency risks on a single market or product, protection of employees and assets, decreased financial loss risks, increased access to innovative technologies, and enhanced business prestige. Based on an analysis of trends, risks, and advantages, as well as real examples of Ukrainian companies, the article substantiates the key steps in preparing businesses for entering foreign markets. Gradual implementation of these steps will help achieve the set goals and success on the international stage. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account