Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Осіпчук, Д.С. | |
dc.contributor.author | Osipchuk, D.S. | |
dc.date.accessioned | 2024-08-08T11:39:36Z | |
dc.date.available | 2024-08-08T11:39:36Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.uri | http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8555 | |
dc.description.abstract | Стаття присвячена аналізу ризиків у митній справі в умовах воєнного стану. Нестабільність економічної, соціальної та політичної складових держави спричиняє активізацію здійснення незаконної діяльності, в тому числі і в митній справі, що визначає актуальність дослідження. Стаття аналізує сутність митного контролю, митного ризику та вплив недотримання митного законодавства. Розглядаються цілі та рівні системи управління ризиками, її значення для захисту національної безпеки та прискорення зовнішньої торгівлі. Описуються заходи для покращення митного контролю через автоматизовану систему управління ризиками (АСУР). Дослідження показує, що воєнний стан створює сприятливі умови для несанкціонованого ввезення та вивезення товарів, знижуючи ефективність митного контролю та спричиняючи фінансові втрати через руйнування інфраструктури і зменшення обсягів постачання товарів. Стаття аналізує основні ризики, що виникають у цей період, зокрема ризики контрабанди, зниження митних надходжень, недобросовісність працівників митниці, знищення товарів та пошкодження митної інфраструктури. З метою ефективного управління визначеними ризиками та мінімізації їх наслідків запропоновано наступні заходи: створення резервних митних постів та митниць, розширення їх пропускної здатності митних постів та митниць, посилення інформаційної безпеки, страхування вантажів, формування суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності фондів для покриття можливих втрат. Особлива увага приділяється цифровізації митних процедур, що допоможе знизити рівень корупції та покращити загальну ефективність митного контролю. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Державний університет "Житомирська політехніка" | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Економіка, управління та адміністрування;2(108) | |
dc.subject | митна справа | uk_UA |
dc.subject | ризик | uk_UA |
dc.subject | митні ризики | uk_UA |
dc.subject | управління ризиками | uk_UA |
dc.subject | система управління ризиками | uk_UA |
dc.subject | АСУР | uk_UA |
dc.subject | customs business | uk_UA |
dc.subject | risk | uk_UA |
dc.subject | customs risks | uk_UA |
dc.subject | risk management | uk_UA |
dc.subject | risk management system | uk_UA |
dc.subject | ARMS | uk_UA |
dc.title | Управління ризиками у митній справі в умовах воєнного стану | uk_UA |
dc.title.alternative | Risk Management in Customs Business Under Martial Law | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.description.abstracten | The article is dedicated to analyzing risks in customs business under martial law. The instability of the state's economic, social, and political components leads to an increase in illegal activities, including in customs affairs, which highlights the relevance of this research. The article examines the essence of customs control, customs risk, and the impact of non-compliance with customs legislation. It considers the goals and levels of the risk management system, its importance for national security protection, and the acceleration of foreign trade. Measures to improve customs control through the automated risk management system (ARMS) are described. The research shows that martial law creates favorable conditions for unauthorized import and export of goods, reducing the effectiveness of customs control and causing financial losses due to infrastructure destruction and reduced supply volumes. The article analyzes the main risks that arise during this period, including smuggling risks, decreased customs revenues, dishonest customs officers, destruction of goods, and damage to customs infrastructure. To effectively manage these risks and minimize their consequences, the following measures are proposed: creation of reserve customs posts and customs offices, expansion of their throughput capacity, strengthening information security, insuring cargo, and forming funds by foreign economic activity entities to cover possible losses. Special attention is given to the digitalization of customs procedures, which will help reduce the level of corruption and improve the overall efficiency of customs control. | uk_UA |