Electronic Repository

Product life cycle value as a criterion for evaluating tender offers

Show simple item record

dc.contributor.author Sukhodolska, N.A.
dc.contributor.author Суходольська, Н.А.
dc.date.accessioned 2022-09-09T07:54:12Z
dc.date.available 2022-09-09T07:54:12Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8027
dc.description.abstract Необхідність обчислення вартості життєвого циклу товару для оцінки тендерних пропозицій є актуальним питанням закупівельної практики сьогодення. Метою дослідження є аналіз змістовного наповнення зазначеного критерію оцінки та його впливу на публічні закупівлі у аспекті їх перетворення на більш прозорий та економічно вигідний процес. Автор констатує, що це питання у сфері закупівель ще недостатньо досліджене українською науковою спільнотою, а тому є об’єктивна потреба у розгляді особливостей вартості життєвого циклу товару. Зазначається, що вартість певного товару та витрати з його експлуатації становлять сутність вартості життєвого циклу, за якою тендерні пропозиції оцінюються не лише за ціною, а й з урахуванням екологічності, соціальної необхідності закупівлі того чи іншого товару. Ключовим фактором впровадження зазначеного критерію є потреба в оптимізації витрат замовниками і відповідно у вдосконаленні закупівельної практики. Досліджено і проблематику визначення вартості життєвого циклу товару, оскільки Примірна методика його розрахунку потребує конкретизації, а замовники поки що уникають застосування цього критерію, що негативно впливає на прозорість та економічну доцільність вітчизняних закупівель. У той же час автор аналізує стан застосування вартості життєвого циклу товару замовниками у 2021–2022 роках та виявляє, що певні позитивні зрушення у цій сфері є, адже замовники починають цікавитися обчисленням зазначеного параметра. У подальшому необхідно продовжувати вивчати особливості нецінових критеріїв оцінки, тому перспективним видається розробка механізму обчислення вартості життєвого циклу товару. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.publisher Державний університет "Житомирська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Економіка, управління та адміністрування;2(100)
dc.subject procurement uk_UA
dc.subject tender offers uk_UA
dc.subject evaluation criteria uk_UA
dc.subject life cycle cost uk_UA
dc.subject evaluation methodology uk_UA
dc.subject закупівлі uk_UA
dc.subject тендерні пропозиції uk_UA
dc.subject критерії оцінки uk_UA
dc.subject вартість життєвого циклу uk_UA
dc.subject методика оцінки uk_UA
dc.title Product life cycle value as a criterion for evaluating tender offers uk_UA
dc.title.alternative Вартість життєвого циклу товару як критерій оцінки тендерних пропозицій uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstracten The need to calculate the value of the life cycle of goods for the evaluation of tender proposals is a topical issue of procurement practice today. The aim of the study is to analyze the content of this evaluation criterion and its impact on public procurement in terms of their transformation into a more transparent and cost-effective process. The author states that this issue in the field of procurement is still insufficiently studied by the Ukrainian scientific community, and therefore there is an objective need to consider the peculiarities of the value of the life cycle of goods. It is noted that the value of a product and its operating costs are the essence of the life cycle cost, at which tenders are evaluated not only by price but also taking into account environmental friendliness, social necessity of product procurement. The key factor in the implementation of this criterion is the need to optimize costs by customers and, accordingly, to improve procurement practices. The issue of determining the value of the product life cycle is also studied, as the Approximate method of its calculation needs to be specified, and customers still avoid the application of this criterion, which negatively affects the transparency and economic feasibility of domestic procurement. At the same time, the author analyzes the state of application of the value of the life cycle of goods by customers in 2021–2022 and finds that there are some positive changes in this area, because customers are beginning to be interested in calculating this parameter. In the future it is necessary to continue tte study of the features of non-price evaluation criteria, so it seems promising to develop a mechanism for calculating the value of the life cycle of the product. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account