Electronic Repository

Етика бізнесу як об’єкт наукового дослідження

Show simple item record

dc.contributor.author Орлова, К.Є.
dc.contributor.author Бірюченко, С.Ю.
dc.contributor.author Orlova, K.Ye.
dc.contributor.author Biriuchenko, S.Yu.
dc.date.accessioned 2022-07-12T07:30:30Z
dc.date.available 2022-07-12T07:30:30Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7998
dc.description.abstract Зростання рівня складності умов функціонування вітчизняних суб’єктів бізнесу робить особливий акцент на питання, які пов’язані із забезпеченням врахування не лише економічного, а й екологічного та соціального аспектів функціонування підприємства. З урахуванням зазначеного, статтю присвячено визначенню поняття «етика бізнесу» та його характерних властивостей у контексті проведення наукових досліджень в управлінських науках. Встановлено, що складність ідентифікації поняття «етика бізнесу» обумовлена відсутністю законодавчого тлумачення цього терміна, а також наявністю суміжних понять «корпоративна соціальна відповідальність», «корпоративна етика», «управлінська етика» тощо. З’ясовано, що «етика бізнесу» та «корпоративна соціальна відповідальність» є взаємообумовленими та взаємопов’язаними поняттями, у той час як категорії «корпоративна етика» та «управлінська етика» є підпорядкованими щодо етики бізнесу. На підставі дослідження закордонних та вітчизняних наукових публікацій сформульовано авторський підхід до тлумачення досліджуваної категорії. Запропоновано під етикою бізнесу розуміти систему цінностей, норм та правил поведінки, що врегульовують взаємовідносини у внутрішньому середовищі підприємства, а також комунікацію із зовнішніми стейкхолдерами та є інструментарієм для реалізації концепції корпоративної соціальної відповідальності. У статті визначено, що етика бізнесу охоплює широке коло відносин, як внутрішнього (між співробітниками суб’єкта бізнесу), так і зовнішнього (між суб’єктом бізнесу та зовнішніми стейкхолдерами) характеру. Обґрунтовано характеристику ключових сфер відносин, що становлять предмет етики бізнесу. Визначено, що формування етики бізнесу на засадах ефективності та раціональності передбачає дотримання відповідних принципів, до ключових з яких запропоновано такі: чесність, порядність, професійність, відповідальність, взаємоповага і толерантність, гармонія та збалансування. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Державний університет "Житомирська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Економіка, управління та адміністрування;1(99)
dc.subject етика бізнесу uk_UA
dc.subject наукове дослідження uk_UA
dc.subject корпоративна соціальна відповідальність uk_UA
dc.subject управлінська етика uk_UA
dc.subject корпоративна етика uk_UA
dc.subject принципи етики бізнесу uk_UA
dc.subject business ethics uk_UA
dc.subject scientific research uk_UA
dc.subject corporate social responsibility uk_UA
dc.subject managerial ethics uk_UA
dc.subject corporate ethics uk_UA
dc.subject principles uk_UA
dc.title Етика бізнесу як об’єкт наукового дослідження uk_UA
dc.title.alternative Business ethics as an object of scientific research uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstracten The growing complexity of the functioning conditions of domestic business entities places special emphasis on issues related to ensuring that not only economic, but also environmental and social aspects of the enterprise are taken into account. With this in mind, the article is devoted to the definition of “business ethics” concept and its characteristic features in the context of scientific research in managerial sciences. It has been established that the difficulty of identifying the concept of “business ethics” is conditioned by the lack of legal interpretation of this term, as well as by the presence of related concepts (corporate social responsibility, corporate ethics, managerial ethics, etc.). It has been found that business ethics and corporate social responsibility are interdependent and interrelated concepts, while the categories of “corporate ethics” and “managerial ethics” are subordinate to business ethics. Based on the study of foreign and domestic scientific publications, the authors’ approach to the interpretation of the studied category has been formulated. It is proposed to understand business ethics as a system of values, norms, and rules of behavior that regulate relations in the internal environment of the enterprise, as well as communication with external stakeholders and serve as a tool for implementing the concept of corporate social responsibility. The article defines that business ethics covers a wide range of relations, both internal (between employees of the business entity) and external (between the business entity and external stakeholders). The characteristics of the key spheres of relations that are the subject of business ethics has been substantiated. It has been determined that the formation of business ethics on the basis of efficiency and rationality involves compliance with relevant principles, the key of which are the following: honesty, decency, professionalism, responsibility, mutual respect and tolerance, harmony and balance. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account