Electronic Repository

Мотиваційні чинники ефективності HR-менеджменту у діяльності служб надання соціальної допомоги та соціальних послуг

Show simple item record

dc.contributor.author Мельничук, Д.П.
dc.contributor.author Леган, І.М.
dc.contributor.author Зачосова, Н.В.
dc.contributor.author Melnychuk, D.P.
dc.contributor.author Lehan, I.M.
dc.contributor.author Zachosova, N.V.
dc.date.accessioned 2022-07-12T07:00:11Z
dc.date.available 2022-07-12T07:00:11Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7994
dc.description.abstract У статті викладено результати дослідження закономірностей формування та функціонування мотиваційного механізму діяльності як фактору підвищення ефективності HR-менеджменту у сфері надання соціальної допомоги та соціальних послуг. У контексті наукового дискурсу щодо напрямів модернізації системи державного управління, проаналізовано зміст та прикладне значення процесійних та змістовних теорій мотивації, визначено їх роль та місце у сучасній парадигмі HR-менеджменту, зокрема установ, що спеціалізуються на наданні соціальних допомог та соціальних послуг. Обґрунтовано, що оперативне та кваліфіковане надання соціальних послуг, які ставлять за мету профілактику та подолання складних життєвих обставин, а також мінімізацію для населення їх негативних наслідків, є передумовою соціальної безпеки держави та її сталого розвитку. Проаналізовано значення та стан системи надання соціальної допомоги та соціального обслуговування в Україні, визначено спроможність її комплексного реагування на відповідні запити громадян в цілях запобігання підвищенню соціальних ризиків та гальмуванню позитивних тенденцій у соціальній сфері. Встановлено, що оптимізація функціонування системи надання соціальної допомоги та соціальних послуг потребує удосконалення застосовуваного інструментарію HR-менеджменту, зокрема у частині матеріальної, статусної та трудової мотивації праці. Окремої уваги приділено уточненню принципів мотиваційного процесу у розрізі специфіки завдань соціальної політики України та розробленню процедури мотиваційного моніторингу як інструменту підвищення ефективності HR-менеджменту у секторі державного управління. Методологічною базою дослідження виступило теоретичне узагальнення наукових суджень щодо мотивації праці як базової функції HR-менеджменту. Такий підхід забезпечив комплексне теоретичне обґрунтування авторської позиції щодо ролі мотиваційних механізмів у досягненні пріоритетів соціальної безпеки держави, дав змогу сформулювати рекомендації, спрямовані на підвищення мотиваційного потенціалу працівників спеціалізованих служб надання соціальної допомоги та соціальних послуг. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Державний університет "Житомирська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Економіка, управління та адміністрування;1(99)
dc.subject мотивація uk_UA
dc.subject HR-менеджмент uk_UA
dc.subject соціальна допомога uk_UA
dc.subject соціальна послуга uk_UA
dc.subject соціальна безпека uk_UA
dc.subject ефективність uk_UA
dc.subject motivation uk_UA
dc.subject HR-management uk_UA
dc.subject social aid uk_UA
dc.subject social service uk_UA
dc.subject social security uk_UA
dc.subject effectiveness uk_UA
dc.title Мотиваційні чинники ефективності HR-менеджменту у діяльності служб надання соціальної допомоги та соціальних послуг uk_UA
dc.title.alternative Motivational factors of the effectiveness of HR-management in the activities of social aid services and social service delivery uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstracten The article presents the results of the study of the regularity of formation and functioning of the motivational mechanism of activity as a factor in improving the effectiveness of HR-management in the field of social assistance and social services. In the context of scientific discourse on the modernization of public administration, the content and application of process and substantive theories of motivation are analyzed; their role and place in the modern paradigm of HR management are determined, including institutions specializing in social assistance and social services. It is substantiated that prompt and qualified provision of social services aimed at prevention and overcoming of difficult life circumstances, as well as minimization of their negative consequences for the population through social prevention, social support and social services, is a prerequisite for social security and sustainable development. The importance and state of the system of social assistance and social services in Ukraine are analyzed, its ability to comprehensively respond to relevant requests of citizens in order to prevent increasing social risks and inhibit positive trends in the social sphere is examined. It is determined that the optimization of the functioning of the system of social assistance and social services requires improvement of the applied tools of HR-management, in particular in terms of material, status and labor motivation of civil servants. Particular attention is paid to clarifying the principles of the motivational process in terms of the specifics of social policy of Ukraine and developing a procedure for motivational monitoring as a tool to improve the effectiveness of HR management in the public administration sector. The methodological basis of the study was the theoretical generalization of scientific judgments about the motivation of work as a basic function of HR-management, the use of statistical methods of data analysis. This approach provided a comprehensive theoretical justification of the author’s position on the role of motivational mechanisms in achieving priorities of the state social security, allowed to formulate recommendations aimed at increasing the motivational potential of specialists in social aid services and social service delivery. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account