Abstract (ukr):
Процеси глобалізації, розвитку конкуренції, використання нових систем управління вимагають постійної адаптації логістичної системи підприємства до умов внутрішнього та зовнішнього середовищ. Логістична стратегія визначає зв’язок між стратегією розвитку організації та операційними стратегіями в частині логістичної політики підприємства та логістичних завдань, які визначені поточними планами діяльності. Місце логістичної стратегії визначається між довгостроковими рішеннями підприємства (місія підприємства, логістична місія, корпоративна стратегія, виробнича стратегія, маркетингова стратегія, логістична концепція) та рішеннями тактичними й оперативними (логістичні технології, системи, підсистеми, модулі, бізнес-процеси, операції та функції, інформаційне забезпечення).
Найбільшою проблемою, з якою бізнес зіткнувся під час поширення COVID-19, був зрив ланцюгів поставок. Більшість компаній усвідомили, наскільки вразливі їхні ланцюги поставок, прийняли рішення про диверсифікацію, знайшли нових постачальників. Окрім того, нові технології стали в нагоді для компаній у цей період. У статті розглядаються зміни в логістичних процесах, які були викликані пандемією, проаналізовані інноваційні технології, які доцільно використовувати у сфері логістики в сучасних умовах цифровізації процесів. Зокрема, приділяється увага особливостям використання технологій Big Data Analytics, Machine Learning і Internet of Things. Визначено основні переваги та обґрунтовано їх ефективність у логістиці. Доведено, що важливим поряд із впровадженням інноваційних технологій є формування нових бізнес-моделей, інтегрування в діяльність рішень по штучному інтелекту, застосування цифрових двійників тощо. Використання автоматизованої системи управління логістикою дозволить не лише оптимізувати роботу, упорядкувати комунікацію, контролювати та скорочувати витрати, а й забезпечить довгострокову конкурентоспроможність компанії.
Abstract (eng):
The processes of globalization, competition development, the use of new management systems require constant adaptation of the enterprise’s logistics system to the conditions of internal and external environment. Logistics strategy determines the relationship between the organization’s development strategy and operational strategies in terms of enterprise’s logistics policy and logistics tasks, which are defined by current plans of activity. The place of logistics strategy is determined between long-term decisions of the enterprise (enterprise mission, logistics mission, corporate strategy, production strategy, marketing strategy, logistics concept) and tactical and operational decisions (logistics technologies, systems, subsystems, modules, business processes, operations and functions, information support). The biggest problem that business faced during the spread of COVID-19 was the disruption of supply chains. Most of the companies have realized how vulnerable their supply chains are, and have decided to diversify, have found new suppliers. In addition, new technologies have come in handy for companies during this period. The article considers the changes in logistics processes that were caused by the pandemic, analyzes the innovative technologies that are expedient to be used in the sphere of logistics under current conditions of processes digitalization. In particular, attention is paid to the peculiarities of use of Big Data Analytics, Machine Learning, and Internet of Things technologies. The main advantages and their efficiency in logistics are substantiated. It is proved that along with the introduction of innovative technologies it is important to form new business models, to integrate artificial intelligence solutions in activities, to use digital duplicates, etc. The use of the automated logistics management system will not only optimize the functioning of the enterprise, put in order communication, control and reduce costs, but also will ensure the long-term competitiveness of the company.