Анотація:
Система екологічної безпеки та безпеки дорожнього руху в середніх містах України вимагає суттєвих змін в зв’язку з невідповідністю кількості автобусних транспортних засобів та їх експлуатаційних параметрів величинам пасажиропотоків, та умовам експлуатації, що сформувалась в даний час.
Наведено результати досліджень проблеми вибору експлуатаційно-екологічних параметрів автобусів, що використовуються на автобусних маршрутах міст до 500 тис. мешканців. Було використано статистичні методи визначення інтенсивності транспортних потоків, пасажиропотоків та екології в перевезеннях. Для оцінки екологічності обрано зупинки та перешкоди руху з найбільшою інтенсивністю транспортних потоків, на яких була ймовірність накопичення забруднень викидами транспорту, що перевищують допустимі норми.
Аналіз забрудненості навколишнього середовища викидами маршрутних транспортних засобів виконаний для маршрутної мережі міста Житомир.
Результати екологічності отримані натурним експериментом порівняно з даними визначеними розрахунковими методами. Зроблено висновки, що вказують на серйозність проблеми та шляхи її вирішення.
Анотація (англ.):
The results of studies on operational and environmental parameters buses used on bus routes Zhitomir city. It uses statistical methods for determining the intensity of traffic, passenger traffic and ecology in traffic. To assess the environmental chosen stop with the greatest intensity of traffic, which is the probability of accumulation of pollution transport emissions that exceed permissible limits.Calculation of environmental pollution emission route for vehicles made stops street «Str. Hundreds of Heaven»«CUM», «vul.Hlibna» on the main trunk street Kievska.
Results obtained environmental field experiments compared with the data defined calculation methods, based on the proposed use appropriate operational vehicles. The conclusions that indicate the seriousness of the problem and the urgency to address it. The system of environmental safety and road safety in Zhitomir requires significant improvements due to the increased quantities bus vehicles plying city routes. Recommendations to improve the ecological condition of intersections can be developed through the optimization of traffic using buses with environmentally improved operating parameters.