Electronic Repository

MODELS AND ALGORITHMS OF THE EXPERT PROCEDURE OF THE FORMATION OF THE CURRICULUM OF A SPECIALITY

Show simple item record

dc.contributor.author Ovezgheldyyev, А.О.
dc.contributor.author Prylypko, O.I.
dc.contributor.author Овезгельдиєв, А.О.
dc.contributor.author Прилипко, О.І.
dc.date.accessioned 2017-01-06T09:33:43Z
dc.date.available 2017-01-06T09:33:43Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/5514
dc.description.abstract Створена модель кількісної теорії планування і управління процесами підготовки висококваліфікованих фахівців, яка відповідає сучасним вимогам суспільства. В процесі побудови даної моделі розглянуто кількісні оцінки рейтингу навчальних дисциплін при формування навчального плану підготовки фахівця. Розглянуто процедуру формування загального списку навчальних дисциплін щодо вивчення питання стосовно їх включення до навчального плану. Сформульовано кількісні оцінки кожної навчальної дисципліни з загального списку у вигляді локального, абсолютного і відносного рейтингів. Також запропоновано методику відбору навчальних дисциплін відповідно до їх ранжування за рейтингом та враховуючи близькість дисциплін за змістом. Розглянуто процедуру розподілу навчального навантаження між дисциплінами, яка завершує всю процедуру формування навчального плану підготовки фахівця відповідно до спеціальності. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.publisher ЖДТУ uk_UA
dc.relation.ispartofseries Вісник ЖДТУ. Серія: Технічні науки;3(78)
dc.subject model uk_UA
dc.subject specialist uk_UA
dc.subject expert uk_UA
dc.subject the curriculum uk_UA
dc.subject rating uk_UA
dc.subject discipline uk_UA
dc.subject examination uk_UA
dc.subject expert evaluation uk_UA
dc.subject модель uk_UA
dc.subject фахівець uk_UA
dc.subject експерт uk_UA
dc.subject навчальний план uk_UA
dc.subject рейтинг uk_UA
dc.subject навчальна дисципліна uk_UA
dc.subject експертиза uk_UA
dc.subject експертна оцінка uk_UA
dc.title MODELS AND ALGORITHMS OF THE EXPERT PROCEDURE OF THE FORMATION OF THE CURRICULUM OF A SPECIALITY uk_UA
dc.title.alternative Моделі і алгоритми експертної процедури формування навчального плану спеціальності uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstracten A model of quantitative theory of planning and management processes of preparation of highly qualified specialists that meets modern requirements of society is developed. In the process of constructing this model, quantitative evaluation of ranking of academic disciplines at the formation of the curriculum training specialist is studied. The paper considers the process of forming a general list of academic disciplines to study questions concerning their inclusion in the curriculum. A quantitative assessment of each academic discipline with a common list in the form of local, absolute and relative rankings is formulated. Also the method of selection of subjects according to their categorization by rating, and regarding the similarity of the disciplines is offered. The paper considers the process of distribution of the academic hours between the disciplines, which complete the entire process of formation of the curriculum of specialist training according to specialty. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account