Abstract (ukr):
Розглянуто конструкційні особливості паливних насосів високого тиску фірми BOSCH та
обладнання для їх діагностики. Підкреслено, що надійність елементів паливної системи Common
Rail забезпечують, в першу чергу, прецизійні деталі паливної апаратури. Як наслідок, метою
роботи було дослідження, порівняльний аналіз сучасних методів діагностування ТНВД та їх
трудомісткість. Зокрема, визначення технічного стану насоса проводилося за допомогою
спеціального стенду шляхом вимірювання тиску палива і скважності сигналу регулятора тиску.
Як досліджуваний об’єкт був обраний паливний насос Bosch № 0445010008 (автомобіль
Mercedes Benz E320cdi), в якому по черзі змінювалися плунжерні пари з різним технічним станом.
Попередньо параметри паливного насоса визначалися за допомогою гідравлічних випробувань.
На підставі проведених досліджень встановлено, що метод вимірювання зміни тиску палива і
скважності сигналу регулятора тиску на режимах старту та при повному навантаженні двигуна
менш трудомісткий, порівняно з визначенням технічного стану насоса на стенді. Результати
діагностування насосів обома методами підтвердили ідентичність останніх.
Abstract (eng):
We've considered high pressure fuel pumps design features and equipment for their diagnosis. It was noted that the reliability of the fuel elements Common Rail system primarily provide precision parts of the fuel equipment. As a consequence, the aim of study was comparative analysis and laborious of modern methods of the high pressure fuel pump diagnosing. In particular, the definition of a technical condition of the fuel pump was carried out using a special stand and by measuring the fuel pressure and duty cycle of the pressure regulator signal.
As an object of our research we've chosen Bosch № 0445010008 fuel pump (from Mercedes Benz E320cdi) in which the plunger pairs were changed alternately with different technical conditions. Preliminary fuel pump parameters were determined by hydraulic testing.
Based on conducted experiments we've found out that fuel pressure measurement change method and the duty cycle of the pressure regulator signal at the starting and full load modes less laborious compared to the definition of a technical condition of the pump on the stand. The results of both methods of diagnosing confirmed identity of the fuel pumps.