Abstract (ukr):
Визначено основні напрями у методах підвищення ефективності експлуатації громадського транспорту. Сформульовано ергатичну транспортну систему та вказано фактори, що впливають на ефективність її функціонування. Наведено аналіз факторів впливу з їхніми характеристиками та особливостями. Проведено експериментальні дослідження параметрів ефективності експлуатації транспортного засобу категорії М2 за рівномірністю руху в умовах різної щільності транспортного потоку. Представлено графічне відображення впливу транспортного потоку на манеру керування водія маршрутного транспортного засобу на міському маршруті. За результатами експериментальних досліджень визначено частки прискорень та сповільнень автобуса на ділянці міського маршруту. Представлена схема розташування базового набору обладнання для покращення інформаційного забезпечення водія. Визначено список основних індивідуальних особливостей водія, які відіграють важливу роль під час керування транспортним засобом. Сформульовано напрями для подальших теоретичних та експериментальних досліджень.
Abstract (eng):
Methods of improving the efficiency of public transport operation were presented. An ergatic transport system was defined and key factors influencing the efficiency of its operation were indicated. The analysis of influence factors with their features and characteristics was given. Experimental studies investigating efficiency parameters of service of M2 vehicle category according to the uniformity of movement in conditions of different traffic flow density were carried out. The graphic representation of the traffic flow influence on driving manner of public transport driver on a city route was presented. According to the results of experimental research, the shares of acceleration and slowing of the bus on the section of the city route were determined. The scheme of arrangement of the basic set of equipment for improvement of information provision of the driver is presented. A list of the main individual driver features that play an important role in driving a vehicle. Possible directions for further theoretical and experimental research were outlined.