Abstract (ukr):
Описується розроблена технологія, що дозволяє при розробці крутоспадних родовищ
розширити область використання кільцевої схеми руху автосамоскидів і скоротити у
транспортному циклі частку часу, пов’язану з рухом порожнього автосамоскиду. Проведений
попередній розрахунок ефективності її використання дозволив підтвердити основні переваги
даної схеми переміщення автосамоскидів над існуючою: зменшення необхідної кількості
транспортних засобів для забезпечення гірничотранспортних потреб кар’єру, завдяки
підвищенню продуктивності роботи автосамоскидів, зменшення витрат на експлуатацію
автотранспорту (частина переміщення у порожньому стані відбувається при вимкненому
двигуні), падінні вірогідності виникнення аварійних ситуацій (зменшується кількість маневрів
зустрічного транспорту, найбільш аварійна ділянка руху автосамоскидів власним ходом – на
спуск – майже відсутня у межах кар’єру). За результатами розрахунку відображена
закономірність зміни ефективності використання альтернативної схеми за відношенням до
базової, що відображає значно вищу її результативність при меншій відстані руху порожнього
автосамоскиду між ділянками кільцевої схеми.
Abstract (eng):
The article describes the designed technology that allows to expand the use of the haul truck ring movement scheme and to reduce the share of an empty run time in the transportation cycle. A preliminary calculation of the efficiency of its usage has allowed to confirm the main advantages of this scheme over the existing one as follows: reducing the required number of transport for the needs of open-pit mine operation by increasing the productivity of mining trucks; decreasing the transport operating costs (some part of an empty truck movement occurs when the engine is switched off); dropping the probability of accidents (reduced a number of the counter transport maneuvers). The calculation showed the regularity of changes in the efficiency using the alternative scheme in relation to the basic one, which reflecting significantly higher effectiveness in situations with a smaller distance between the empty run sites of the ring scheme.