Abstract (ukr):
Обґрунтовано необхідність дослідження динаміки зміни зовнішнього стану дорожнього
покриття. Досліджено взаємодію системи «дорога–автомобіль–людина» за допомогою сучасних
засобів збору та обробки інформації. Проведено аналіз існуючих сучасних систем моніторингу стану
автомобільних доріг, зазначено переваги та недоліки на конкретних прикладах. Викладено стратегічні
напрямки розвитку та вдосконалення систем збору та обробки інформації про стан покриття
автомобільних шляхів. Представлено нову систему збору інформації про зовнішній стан дорожнього
покриття та поточний технічний стан транспортного засобу. Описано будову та принцип роботи
спроектованої системи. Зроблено пропозиції щодо оптимізації режимів експлуатації та руху
транспортних засобів для підвищення ресурсу їх несучих систем. Винесено рекомендації про
використання отриманої інформації для оперативного планування та вчасного проведення ремонтних
робіт на пошкоджених ділянках автомобільних сполучень.