Abstract (ukr):
Методами статистичного аналізу обґрунтовано й отримано декілька регресійних моделей
кінетичної характеристики тертя колодково-колісного гальма, побудованих на різній множині
пружних і дисипативних сил навантаження. Показано, що при зміні характеру і величини сил в
кінематичному ланцюзі гальмівної системи відбувається зміна коефіцієнта тертя гальма за
величиною й у функції гальмівного натиснення та швидкості руху. Кореляційний аналіз
підтверджує тісну лінійну залежність коефіцієнта тертя, виявлені закономірності спрощення
оптимальної регресійної моделі при зменшенні обсягів вибірки, збільшенні дисперсії
спостережень і дотриманні умов ідентифікованості. Отримані результати дозволяють
стверджувати, що коефіцієнт тертя гальма має агрегатні характеристики і залежить від
інерційних, пружних, дисипативних властивостей всіх кінематичних пар даної трибологичної
системи; фрикційні коливання синтезують всі властивості структури гальмівної системи, що
розширює область керування тертям в гальмівному механізмі.