Анотація:
У статті розкрито особливості формування цифрової стійкості фахівців національної безпеки та вчителів «Захисту України» як значимого фактору до сучасних викликів і загроз, забезпечення стабільного розвитку суспільства й захисту його цифрового майбутнього. Зазначено, що фахівці повинні виявляти джерела виникнення загроз для інформаційного простору країни і застосовувати механізми їх дискредитації, а також враховувати спрямованість деструктивної дії ворога на вразливих людей через соціальні мережі та таргетовану рекламу. Наголошено, що формування цифрової стійкості доволі результативним може бути під час вивчення освітньої компоненти «Стратегічні комунікації», під час якої майбутні фахівці з національної безпеки та вчителі «Захисту України» вивчають такі ключові елементи цього виду комунікацій, як інформування, вплив та переконування; ефективність інформування; координація та деконфліктизація; «комунікування діями» та зменшення розриву у конструкції say-do. Формування цифрової стійкості у фахівців національної безпеки та вчителів «Захисту України» передбачає оволодіння навичками створювати власні та використовувати профільні критичні платформи й інструменти, необхідні для виявлення і протидії гібридним загрозам. Акцентовано увагу на механізми формування цифрової стійкості як концепції «Суспільство 5.0», яка стала своєрідним теоретичним викликом на соціально-економічні та соціокультурні трансформації, що відбуваються як наслідок тотального упровадження цифрових технологій. Зазначено, що у контексті досліджуваної проблеми є ризик нерівномірності освоєння людьми цифрових медіа, що актуалізує необхідність на державному рівні упроваджувати механізми інтенсифікації адаптативних процесів.
Анотація (англ.):
The article reveals the peculiarities of forming digital resilience of national security specialists and teachers of the «Defense of Ukraine» as an important factor in countering modern challenges and threats, ensuring stable development of society and protecting its digital future. It is noted that specialists should identify sources of threats to the country's information space and apply mechanisms to discredit them, as well as take into account the focus of the enemy's destructive actions on vulnerable groups through social networks and targeted advertising. It is emphasized that the formation of digital resilience can be quite effective when studying the educational component «Strategic Communications»”, during which future national security specialists and teachers of the «Defense of Ukraine» study such key elements of this type of communication as informing, influencing and persuading; information efficiency; coordination and deconfliction; «communication by action” and reducing the gap in the «say-do» construct. Building digital resilience in national security professionals and teachers of the Defence of Ukraine involves mastering the skills of creating their own and using specialized critical platforms and tools necessary to identify and counter hybrid threats. Attention is focused on the mechanisms of digital resilience formation as a concept of «Society 5.0», which has become a kind of theoretical challenge to the socio-economic and socio-cultural transformations that occur as a result of the total introduction of digital technologies. It is noted that in the context of the problem under study, there is a risk of uneven development of digital media by people, which actualizes the need to introduce mechanisms to intensify adaptive processes at the state level.