Анотація:
У статті розкрито питання передумов та наслідків введення механізму зупинки реєстрації податкових накладних / розрахунків коригувань. За фактом практичного застосування будь-які нововведення, що стосуються адміністрування податків та зборів у майбутньому, несуть як негативні, так і позитивні наслідки для держави та бізнесу. Саме тому вчасне виявлення негативних наслідків та недоліків допомагає у оперативному дослідженні та вдосконаленні механізмів адміністрування податків, з метою збільшення рівня надходжень до державного бюджету, зменшення рівня і ризику корупції та ухилення від сплати податків, підвищення рівня ділової активності бізнесу, а також з метою попередження майбутнього масштабування та породження супутніх негативних наслідків на економіку та бюджет країни в цілому. Нами було досліджено актуальні публікації та статті сучасних науковців і практиків, що стосуються адміністрування податку на додану вартість. Надано оцінку ефективності роботи поточного механізму зупинки реєстрації податкових накладних / розрахунків коригувань (ПН / РК). Висвітлено основні проблеми та недоопрацювання актуального порядку зупинки реєстрації податкових накладних / розрахунків коригувань, адміністративного та судового оскарження рішень контролюючих органів. Досліджено наслідки запровадження механізму зупинки реєстрації податкових накладних / розрахунків коригувань на рівень ділової активності бізнесу, судову систему України та податкову систему в цілому. За фактом проведеного дослідження нами було надано рекомендації щодо напрямів вдосконалення існуючої системи адміністрування податку на додану вартість у контексті механізму зупинки реєстрації податкових накладних / розрахунків коригувань. Окрім цього, були запропоновані варіанти поєднання електронних систем документообігу, податкового аудиту як додаткових інструментів моніторингу для сервісу електронного адміністрування податку на додану вартість.
Анотація (англ.):
This article covers the prerequisites and consequences of introducing a mechanism for the registration shutdown of tax invoices / calculations of adjustments. In fact, any innovations related to the administration of taxes and fees in the future have both negative and positive consequences for the state and business. That is why timely identification of negative consequences and shortcomings helps in the operational research and improvement of tax administration mechanisms, in order to increase the level of revenues to the state budget, reduce the level and risk of corruption and tax evasion, increase the level of business activity of businesses, as well as in order to prevent future scaling and generate concomitant negative consequences for the economy and budget of the country as a whole. We have studied current publications and articles of modern scientists and practitioners related to the administration of value-added tax. An assessment of the effectiveness of the current mechanism for the registration shutdown of tax invoices / calculations of adjustments is given. The main problems and incomplete development of the current procedure for the registration shutdown of tax invoices / calculations of adjustments, administrative and judicial appeals against decisions of regulatory authorities are highlighted. The consequences of introducing a mechanism for the registration shutdown of tax invoices / calculating adjustments on the level of economic activity of businesses, the judicial system of Ukraine and the tax system as a whole are studied. Based on the conducted research, we provided recommendations on ways to improve the existing system of value-added tax administration in the context of the mechanism for the registration shutdown of tax invoices / calculations of adjustments. In addition, options were proposed for combining electronic document management systems, tax audit, as additional monitoring tools for the electronic value-added tax administration service.