Electronic Repository

Дослідження аеродинамічних показників автопоїзда методом фізичного моделювання

Show simple item record

dc.contributor.author Опанасюк, Євгеній Григорович
dc.contributor.author Бегерський, Дмитро Богданович
dc.contributor.author Можаровський, Микола Мар´янович
dc.contributor.author Опанасюк, Олександр Євгенович
dc.contributor.author Opanasyuk, E.
dc.contributor.author Beherskyi, D.
dc.contributor.author Mozharovskyi, M.
dc.contributor.author Opanasyuk, A.
dc.date.accessioned 2019-10-31T10:24:18Z
dc.date.available 2019-10-31T10:24:18Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7564
dc.description.abstract Проаналізовано актуальність теми дослідження, визначено мету, завдання, предмет та об’єкт дослідження. Наведено аналіз відомих досліджень, що пов´язані із вивченням особливостей формування сили опору повітря при русі таких автотранспортних засобів, як магістральні автопоїзди. На основі аналізу стану вивченості питання про фактори впливу геометричних параметрів автопоїздів на аеродинамічний опір обгрунтовано актуальність досліджень, сформульовано їх мету і завдання. В результаті аналізу методів і засобів відомих досліджень визначено, що найбільш доцільним з точки зору вартості і трудомісткості є використання методу фізичного моделювання. Створено експериментальну установку у складі вентилятора, вирівнювача потоку повітря і масштабної моделі автопоїзда, змонтованих на пристосованій для цього рамі, а також пристрій для вимірювання сили опору повітря. Проведені аналітичні дослідження показали, що наявність зазорів між елементами автопоїзда (напівпричепа і причепа, тягача і причепа) суттєво впливають на величину сили опору повітря, а значить і на енерговитрати для їх подолання. Зазначено, що існуючі методи розрахунку величини сили опору повітря не враховують цієї особливості. Отримані результати експериментальних досліджень підтвердили необхідність усунення цих проміжків. Запропоновано заходи зі зниження сили опору повітря автопоїздів. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Державний університет "Житомирська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Вісник ЖДТУ.Серія: Технічні науки;1(83)
dc.subject автопоїзд uk_UA
dc.subject сила опору повітря uk_UA
dc.subject повітряний потік uk_UA
dc.subject завихрення потоку повітря uk_UA
dc.subject road train uk_UA
dc.subject air resistance force uk_UA
dc.subject air flow uk_UA
dc.subject air flow swirls uk_UA
dc.title Дослідження аеродинамічних показників автопоїзда методом фізичного моделювання uk_UA
dc.title.alternative The study of the aerodynamic performance of a train using a physical simulation method uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstracten The paper analyzes the topicality of the research topic, identifies goals, objectives, subject and object of research. The analysis of known studies related to the study of the characteristics of the formation of the air resistance force during the movement of such vehicles as long-haul trains is given. Based on the analysis of the state of knowledge of the issue about the factors influencing the geometric parameters of road trains on aerodynamic drag, the relevance of the study is substantiated, their goal and objectives are formulated. As a result of the analysis of the methods and means of known studies, it was determined that the use of the method of physical modeling would be the most appropriate from the point of view of cost and complexity. An experimental setup has been created, which consists of a fan, an air flow rectifier and a scale model of an articulated train mounted on a special frame, as well as a device for measuring the air resistance force. Analytical studies have shown that the presence of gaps between the elements of the train (semi-trailer and trailer, tractor and trailer) significantly affects the amount of air resistance force, and, consequently, the energy consumption to overcome it. It is shown that the existing methods for calculating the magnitude of the force of air resistance do not take into account these features. The results of experimental studies have confirmed the need to eliminate these gaps. The measures to reduce the force of air resistance of road trains are proposed. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account