Abstract (ukr):
Ресторанний бізнес в Україні розвивається достатньо динамічно. Сьогодні послуги виїзного обслуговування вже стали невід’ємною частиною організації будь-якого ділового процесу. Недостатній рівень теоретичних та практичних напрацювань вітчизняних вчених у питаннях кейтерингу актуалізують дослідження організації їх облікового процесу. Розглянуто одну із новітніх для українського ресторанного ринку послуг – кейтеринг. Визначено, що кейтеринг є сервісною діяльністю сфери ресторанного бізнесу, метою якого є задоволення суспільних та індивідуальних потреб населення. При цьому основною особливістю кейтерингу є обслуговування за межами приміщень закладів ресторанного господарства, у місцях, обраних замовниками кейтерингових послуг. Виділено два напрямки кейтерингу: корпоративне обслуговування та індивідуальне обслуговування, що впливають на організацію облікових процесів. Викладено авторську позицію щодо виокремлення окремих положень облікової політики кейтерингової компанії, в якій необхідно передбачити специфіку обліку товарних запасів і тари, їх переоцінки, товарних втрат, знижок та програм лояльності, ціноутворення, склад прямих та непрямих витрат, особливості їх розподілу, методи обліку витрат та калькулювання, тощо.
Abstract (eng):
Restaurant business in Ukraine is developing quite dynamically. Today, services of off-premise catering have become an integral part of each business process. Insufficient level of theoretical and practical developments of domestic scientists in catering actualizes the study of the organization of their accounting process. The article investigates one of the newest Ukrainian market restaurant services i.e. catering. We determined that catering is a service activity sphere of the restaurant business, the purpose of which is to satisfy social and personal needs of the population. Thus, the main peculiarity of catering is outdoor servicing in the places selected by the customers of catering services. Two catering areas are pointed out: corporate services and individual services that affect the organization of accounting processes. The article presents the author's position regarding the allocation of the individual accounting policies of the catering company in which it is necessary to provide the specifics of the inventory and containers, their revaluation, product losses, discounts and loyalty programs, pricing, direct and indirect cost structure, peculiarities of their distribution, methods of cost accounting and calculation, etc.