ЕЛЕКТРОННИЙ АРХІВ

ВПЛИВ ВЗАЄМНОГО РОЗТАШУВАННЯ ВИБОЇВ НА ПОЛОЖЕННЯ ОПТИМАЛЬНОЇ ТОЧКИ ЗВОЗУ ГІРНИЧОЇ МАСИ І АНАЛІТИЧНЕ ВИЗНАЧЕННЯ ЇЇ КООРДИНАТ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Слободянюк, В.К.
dc.contributor.author Максимов, І.І.
dc.contributor.author Слободянюк, Р.В.
dc.contributor.author Slobodyanyuk, V.К.
dc.contributor.author Maximov, I.I.
dc.contributor.author Slobodyanyuk, R.V
dc.date.accessioned 2017-07-14T12:46:36Z
dc.date.available 2017-07-14T12:46:36Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/6993
dc.description.abstract Метою даної роботи є розробка методологічної основи для визначення координат оптимальної точки звозу гірничої маси та дослідження впливу на оптимальну точку звозу просторового розташування екскаваторних вибоїв. У статті надано огляд сучасних досліджень, в яких для мінімізації логістичних процесів застосовуються алгоритми з використанням точки Ферма-Торрічеллі-Штейнера. У роботі використані методи математичної оптимізації та аналітичної геометрії. Методами аналітичної геометрії встановлені формули для визначення координат оптимальної точки звезення для кількості точок n=4. Технологія гірничих робіт з використанням перевантажувальних складів широко розповсюджена на глибоких залізорудних кар’єрах. У більшості випадків, при прийнятті рішення про місце розташування перевантажувального складу в першу чергу до уваги береться його висотне положення в просторі кар’єру. Але положення перевантажувального пункту в плані теж має значний вплив на техніко-економічні показники відкритих гірничих робіт. Традиційний підхід, що розглядає в якості оптимальної точки звозу точку центра ваги, не є гарантією забезпечення мінімального значення транспортної роботи. В математиці відома точка Ферма-Торрічеллі, яка забезпечує мінімальну відстань до вершин трикутника. Показано, що мінімальна транспортна робота забезпечується при співпадінні точки звозу гірничої маси з точкою Ферма-Торрічеллі. З точки зору відкритої розробки, особливе практичне значення має розробка методу, що дозволяє спрогнозувати вплив переміщення в кар’єрному просторі робочих вибоїв на положення оптимальної точки звозу. Запропонований двоетапний метод дозволяє визначити координати оптимальної точки звезення гірничої маси (мінімум транспортної роботи) для довільної кількості екскаваторних вибоїв. Розміщення перевантажувального пункту в оптимальній точці дозволяє знизити обсяг транспортної роботи на 10–20 %. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher ЖДТУ uk_UA
dc.relation.ispartofseries Вісник ЖДТУ. Серія : Технічні науки;1(79)
dc.subject перевантажувальний пункт uk_UA
dc.subject точка Ферма-Торрічеллі uk_UA
dc.subject мінімізація транспортної роботи uk_UA
dc.subject reloading station uk_UA
dc.subject Fermat-Torricelli point uk_UA
dc.subject minimum haulage uk_UA
dc.title ВПЛИВ ВЗАЄМНОГО РОЗТАШУВАННЯ ВИБОЇВ НА ПОЛОЖЕННЯ ОПТИМАЛЬНОЇ ТОЧКИ ЗВОЗУ ГІРНИЧОЇ МАСИ І АНАЛІТИЧНЕ ВИЗНАЧЕННЯ ЇЇ КООРДИНАТ uk_UA
dc.title.alternative Influence of the faces relative arrangement on the optimal reloading station location and analytical determination of its coordinates uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstracten The purpose of this study is to develop a methodology of the optimal rock mass run-of-mine (RoM) stock point determination and research of the influence of faces spatial arrangement on this point. The research represents an overview of current researches, where algorithms of the Fermat-Torricelli-Steiner point are used in order to minimize the logistic processes. The methods of mathematical optimization and analytical geometry were applied. Formulae for the optimal point coordinates determination for a 4 faces were established using the latter methods. Mining technology with use of reloading stations is rather common at the deep iron ore pits. In most cases, when deciding on location of RoM stock, its high-altitude position in space of the pit is primarily taken into account. However, the location of the reloading station in a layout also has a significant influence on technical and economic parameters of open-pit mining operations.The traditional approach, which considers a point of the center of gravity as an optimal point for RoM stock location, does not guarantee the minimum haulage.In mathematics, the Fermat-Torricelli point that provides a minimum distance to the vertices of the triangle is known. It is shown that the minimum haulage is provided when the point of RoM stock location and Fermat-Torricelli point coincide. In terms of open pit mining operations, the development of a method that will determine an optimal point of RoM stock location for a working area with respect to the known coordinates of distinguished points on the basis of new weight factors is of particular practical importance. A two-stage solution to the problem of determining the rational point of RoM stock location (with a minimal transport work) for any number of faces is proposed. Such optimal point for RoM stock location reduces the transport work by 10–20%. uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу