Electronic Repository

К АНАЛИЗУ АВТОКОЛЕБАНИЙ МОДЕЛИ КОЛЕСНОГО ТРАНСПОРТНОГО СРЕДСТВА ПРИ ДВИЖЕНИИ ПО ПРЯМОЛИНЕЙНОМУ УЧАСТКУ ПУТЕПРОВОДА

Show simple item record

dc.contributor.author Сахно, В.П.
dc.contributor.author Ефименко, А.Н.
dc.contributor.author Sakhno, V.P.
dc.contributor.author Yefymenko, А.N.
dc.date.accessioned 2016-12-05T14:13:34Z
dc.date.available 2016-12-05T14:13:34Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/5323
dc.description.abstract Проведен приближенный анализ амплитуд автоколебаний модели «одноколесного» транспортного средства при движении по прямолинейному участку путепровода. Получена диаграмма амплитуд автоколебаний системы при изменении параметра продольной скорости движения экипажа, позволяющая оценить влияние конструктивных параметров системы на границе колебательной неустойчивости и величину амплитуд возникающих автоколебаний. Предложенный выбор параметров поперечной жесткости направляющего колесного модуля по этой методике согласуется с ранее полученными результатами исследований. uk_UA
dc.language.iso ru uk_UA
dc.publisher ЖДТУ uk_UA
dc.relation.ispartofseries Вісник ЖДТУ. Серія: Технічні науки;2(77)
dc.subject колесное транспортное средство uk_UA
dc.subject тележка uk_UA
dc.subject направляющий колесный модуль uk_UA
dc.subject жесткость uk_UA
dc.subject автоколебания uk_UA
dc.subject wheeled vehicle uk_UA
dc.subject a cart uk_UA
dc.subject a guide wheel module uk_UA
dc.subject stiffness uk_UA
dc.subject oscillations uk_UA
dc.title К АНАЛИЗУ АВТОКОЛЕБАНИЙ МОДЕЛИ КОЛЕСНОГО ТРАНСПОРТНОГО СРЕДСТВА ПРИ ДВИЖЕНИИ ПО ПРЯМОЛИНЕЙНОМУ УЧАСТКУ ПУТЕПРОВОДА uk_UA
dc.title.alternative Analysis of self-oscillations of the wheeled vehicle model when driving on a straight-line segment of the overpass uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstracten There is the problem of traffic congestion of large cities of Ukraine. The introduction of the monorail will solve this problem. To ensure the comfort and safety of the transport of passengers it is proposed to investigate the lateral stability of this type of transportation, namely, to consider the question of self-oscillations. An approximate analysis of the amplitudes of oscillation of the model "one-wheeled" vehicle when driving on a straight-line segment of the overpass was performed. The diagram of the amplitudes of the oscillation system, which is received when changing the longitudinal speed of the crew allows us to estimate the influence of structural parameters of the system on the boundary of oscillatory instability and the amplitude of oscillation occurring. Rational selection of parameters of the transverse stiffness of the guide wheel module according to this method is consistent with the previously obtained research results. On the basis of the offered analytically-numerical method it is proved that rational choice of design parameters of systems that enable sustainable movement in the range operating speed (the maximum constructional speed of V = 140 km/h), moreover, security buckling when exceeding this speed. The amplitude of oscillation in excess of a critical value of the velocity parameter increases monotonically and does not exceed 3°, with V = 280 km/h. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account