Abstract (ukr):
Для розрахунку показників експлуатаційних властивостей автомобіля, що рухається
нерівною дорогою, в більшості випадків необхідно знати опорні реакції на колесах
транспортного засобу та їх зміну залежно від режиму руху. В зв’язку з цим виникає інтерес
визначення сил в центральній площині обертання колеса легкового автомобіля при переїзді через
нерівність із різними швидкостями його руху.
Розроблено математичну модель для розрахунку сил в центральній площині обертання
колеса під час рівномірного прямолінійного руху легкового автомобіля опорною поверхнею, що
має нерівність синусоїдального профілю. Враховано параметри мас та геометричні параметри
легкового автомобіля й нерівності, пружні та дисипативні властивості підвіски і шини.
Отримані результати дослідження взаємодії автомобільного колеса з одиничною
синусоїдальною нерівністю під час рівномірного прямолінійного руху легкового автомобіля
Renault 15TS з різною швидкістю. Наведено графічні залежності, що дозволяють оцінити вплив
швидкості руху автомобіля нерівною дорогою на сили взаємодії колеса з опорною поверхнею.
Abstract (eng):
For the calculation of indicators of operational properties of a car moving on a rough road, in most cases it is necessary to know the support reactions on the wheels of the vehicle and changing depending on mode of motion. In this connection, there arises an interest in determining strength of the central plane of rotation of the car wheel while driving over uneven at different speeds its movement.
A mathematical model for definition of force in the central plane of rotation wheel at uniform rectilinear movements of the car on the support surface with single sinusoidal roughness, was developed. Parameters of mass and geometric parameters of the car and asperity, elastic and dissipative properties of the suspension and tires are taken into account.
Results of investigation of interaction of car wheel and single sinusoidal roughness at uniform rectilinear movements Renault 15TS with different speeds, was presented. The plots to assess the influence of vehicle speed on rough roads on the strength of interaction force between car wheel and rough road are presented.