Abstract (ukr):
Проаналізовано актуальність теми досліджень, визначено мету та завдання, предмет та
об’єкт досліджень. На основі аналізу відомих досліджень доведено актуальність досліджень,
щодо підвищення прохідності транспортних засобів. На основі умови одночасного початку руху
усіх коліс транспортного засобу встановлено залежність для визначення оптимального
співвідношення приведених радіальної та крутильної жорсткостей приводу, підвіски і шини.
Показано, що значно впливають на коефіцієнт зчеплення реактивні сили, що виникають у
наслідок викиду ґрунту із зони контакту шини з опорною поверхнею. Запропонована
математична модель, що враховує як властивості пневматичної шини, так і властивості
ґрунтів. Досліджено дію реактивних сил на колесо внаслідок викиду ґрунту із контактної зони
при буксуванні. Запропоновано методику розрахунку коефіцієнта зчеплення при його буксуванні
на сипучих ґрунтах з урахуванням сил, що виникають у наслідок викиду ґрунту із контактної
зони.
Abstract (eng):
The article analyzes the relevance of the research topics defined goals and objectives, subject and object of research. Based on the analysis of known investigations proved the relevance of research, to enhance the permeability of vehicles. On the basis of the conditions of the simultaneous start of the movement of the wheels of the vehicle to determine the dependence of the optimum ratio of the above radial and torsional stiffness reason, suspension and tires. It has been shown that a significant effect on the friction coefficient have reativni forces arising from the release of the ground with the support surface of the tire contact area. A mathematical model that takes into account how the properties of the tire and the soil properties. The effect of reaction forces to the wheel, resulting in the ejection of ground contact zone at slipping. The method of calculating the friction coefficient mover when being towed on loose soils, taking into account the forces generated as a result of ground emissions from the contact zone.