Abstract (ukr):
Вказується на актуальність питань, пов’язаних з акумулюванням та зберіганням енергії в
екологічному аспекті. Проведений аналіз різних варіантів акумулювання енергії, в тому числі і
механічної. Як один з варіантів, перспективними розглядаються акумулятори кінетичної енергії
(маховики) з композитних матеріалів. Використання композитних матеріалів дозволяє суттєво
знизити вагу конструкції акумулятора кінетичної енергії та підвищити безпеку його
експлуатації. В свою чергу, конструкції таких маховиків будуть мати свої особливості при
експлуатації. При проведенні розгінних випробувань моделей роторів маховиків встановлено
реальні значення граничних енергій, що можна акумулювати в різних типорозмірах моделей
роторів. На основі проведених випробувань встановлено також недоліки конструктивних рішень
в моделях, що проходили випробування. Розглядається питання використання нових матеріалів
для створення перспективних конструкцій роторів маховиків з метою їх практичного
використання при створенні конструкцій гібридних двигунів для АТЗ.
Abstract (eng):
The work indicates the relevance of the issues related to accumulation and storing energy in ecological terms. The analysis of the different variants of energy storage, including mechanical is performed. Batteries of kinetic energy (flywheels) with composite materials can be one of the promising options. The use of composite materials allows to significantly reduce the weight of the battery design kinetic energy and enhance the safety of its operation to turn the design of such flywheels will have its own peculiarities in the operation. During the accelerating tests of rotor models of flywheels the real value of the limiting energies that can accumulate in a variety of sizes, models the rotors are installed. On the basis of the performed tests also disadvantages of constructive solutions in models that were tested are defined. Discusses the use of new materials for creation of advanced designs rotors of flywheels with the aim of their practical use in creating designs of hybrid engines for AFR.