Electronic Repository

МОНІТОРИНГ АКТИВНОСТІ ВОДІЯ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ БЕЗДРОТОВИХ СЕНСОРНИХ МЕРЕЖ

Show simple item record

dc.contributor.author Курганський, А.В.
dc.contributor.author Защепкіна, Н.М.
dc.contributor.author Kurhansky, A.V.
dc.contributor.author Zashchepkyna, N.N.
dc.date.accessioned 2016-12-05T09:28:19Z
dc.date.available 2016-12-05T09:28:19Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.uri http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/5308
dc.description.abstract Здійснено дослідження щодо застосування бездротових натільних сенсорних мереж (WBAN) з метою виявлення механічних властивостей характерних для емоційної системи поведінки водія, положення його тіла та інших факторів, що здатні впливати на його функціональний стан, працездатність та надійність. Результати аналізу є актуальними для вдосконалення систем безпеки поряд із системами контролю стомлюванності, які працюють на дорогах з рівним покриттям та розміткою, що не є типовим для більшості доріг Західної Європи. Результати дослідження доводять перспективи в розвитку та розробці аналітичних систем при керуванні транспортними засобами та їх зв’язком з системою безпеки транспортних засобів, що знаходяться поруч, у реальному часі. Також важливим завданням є аналіз способу керування щодо розмежування адаптивного, поверхневого чи перманентного стану агресивності у діях водія. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher ЖДТУ uk_UA
dc.relation.ispartofseries Вісник ЖДТУ. Серія: Технічні науки;2(77)
dc.subject бездротові сенсорні мережі uk_UA
dc.subject поведінка водія uk_UA
dc.subject стан водія uk_UA
dc.subject wireless sensor networks uk_UA
dc.subject the behavior of the driver uk_UA
dc.subject condition of the driver uk_UA
dc.title МОНІТОРИНГ АКТИВНОСТІ ВОДІЯ ІЗ ЗАСТОСУВАННЯМ БЕЗДРОТОВИХ СЕНСОРНИХ МЕРЕЖ uk_UA
dc.title.alternative Monitoring of a driver’s activity with the use of wireless sensor networks uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstracten The research is carried out on the application of wearable wireless sensor networks (WBAN) to detect the mechanical properties characteristic of emotional system behavior of the driver, position of his body and other factors can influence its functional status, performance, and reliability. The results of the analysis are relevant for improvement of safety systems with control systems of fatigue that work on the roads with smooth coating and markings that is not typical of most roads in Western Europe. The results of the study prove that perspectives in the development and design of analytical systems for the management of vehicles and their communication with the security system of the neighboring vehicles in real time. Also important task is the analysis of the control method on the subject of adaptive differentiation, superficial or permanent condition of aggressiveness in the actions of the driver. Individual wearable monitoring based on wireless sensor networks (WBAN) allows to obtain the initial parameters for combination with existing security systems to better predict the behavior of the driver. Promising research on the development of analytical systems for detecting aggressiveness in driving a vehicle and their relationship with the system of security of the neighboring vehicles in real time. Also important is research on the analysis of the control method on the subject of adaptive differentiation, superficial or permanent condition of aggressiveness in the actions of the driver. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account