Abstract (ukr):
Здійснено дослідження ефективності інформаційної системи (ІС) розвитку алгоритмічного
мислення для супроводу навчального процесу студентів комп’ютерних спеціальностей технічного
університету. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури визначено сутність поняття
«алгоритмічне мислення», встановлено його компоненти, зазначено проблематику в оцінюванні
якості ІС. Здійснено аналіз найбільш відомих методів оцінювання інформаційних систем розвитку
алгоритмічного мислення та надано методику проведення експерименту. Під час дослідницької
діяльності використано методику професора Д.Кіркпатріка, згідно з якою процес навчання з
використанням ІС поділяється на чотири рівні, що поступово оцінюються. Методика містить
використання сукупності методів дослідження, зокрема анкетування, тестування, опитування
та ранжування. Таким чином, забезпечено застосування отриманих в процесі навчання нових
навичок безпосередньо під час практичної діяльності і забезпечено максимальні показники якості
навчальної діяльності з використання розробленої ІС розвитку алгоритмічного мислення.
Практична значущість дослідження полягає у використанні отриманих результатів для
розвитку алгоритмічного мислення майбутніх фахівців комп’ютерних спеціальностей технічних
ВНЗ у процесі вивчення навчальних дисциплін «Алгоритмізація та програмування» та «Теорія
алгоритмів».
Abstract (eng):
The research of the efficiency of information systems (IS) of development of algorithmic thinking to support the learning process of students of computer specialties of a technical university was carried out. The essence of the term «algorithmic thinking» was determined as the result of the analysis of psychological and pedagogical literature. The components of algorithmic thinking were identified. Problems in evaluating of quality of IS were noticed. The analysis of the most known methods of estimating of information systems of developing of the algorithmic thinking was carried out and the methodology of experiment was submitted. During the research the methods of Professor D.Kirkpatrick was used. According to the mentioned methods, the learning process with the use of the information system is divided into four levels that gradually evaluated. The method includes the use of the complex of research methods including surveys, tests, polls and ranking. Thus the practical application of new skills, obtained during the learning is achieved. The maximum quality of training activities with the use of the created IS of algorithmic thinking development is provided. The practical significance of the study is the using of the obtained results for the development of algorithmic thinking of the future specialists of computer specialties in the technical universities during the studying of subjects «Algorithmization and programming» and «Theory of algorithms».