Анотація:
Обґрунтовано необхідність внутрішнього аудиту на
підприємстві. Визначено етапи створення служби внутрішнього
аудиту, які дадуть змогу власникам підприємств сформувати склад
даного підрозділу, а також розглянуто способи організації
внутрішнього аудиту та здійснено оцінку їх переваг та недоліків.
Запропоновано модель організації власної служби внутрішнього
аудиту з урахуванням особливостей підприємств, що мають
відокремлені структурні підрозділи. Запропоновано модель
організації власної служби внутрішнього аудиту для підприємств, які
мають дочірні компанії, філії чи інші структурні економічні одиниці,
при якій служба внутрішнього аудиту підпорядковується
безпосередньо Наглядовій раді, що, в свою чергу, забезпечить
дотримання основних елементів ефективної організації даного
підрозділу – об’єктивності та незалежності. Встановлено
відсутність єдиного, правильного підходу до організації структури,
чисельності та добору кадрів в службу внутрішнього аудиту.
Визначено, що у кожному конкретному випадку чисельність служби
внутрішнього аудиту визначаються індивідуально, на основі різних
факторів, які було зазначено. Однак, на сьогодні, здебільшого
структура і чисельність служби внутрішнього аудиту визначаються
зважаючи на величину виділеного бюджету, що обумовлює
виникнення проблеми не врахування визначених факторів.