dc.contributor.author |
Сараєв, О.В. |
|
dc.contributor.author |
Sarayev, O.V. |
|
dc.date.accessioned |
2016-04-04T13:53:25Z |
|
dc.date.available |
2016-04-04T13:53:25Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.uri |
http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/2514 |
|
dc.description.abstract |
Розглянуто проблемні питання можливості запобігання зіткненню транспортних засобів.
Проаналізовано різні методичні рекомендації з визначення моменту виникнення небезпеки для руху
водія, який користується переважним правом на рух. Розглянуто процес розрахунку кінематики руху
транспортних засобів перед зіткненням з урахуванням моменту виникнення небезпеки для руху водія
та з обліком впливу гальмівної ефективності транспортного засобу. Надано конкретні рекомендації
щодо удосконалення методичного забезпечення з дослідження проблемних питань запобігання
зіткненню транспортних засобів шляхом своєчасного гальмування. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
ЖДТУ |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Вісник ЖДТУ. Серія: Технічні науки;2(69) |
|
dc.subject |
автомобіль |
uk_UA |
dc.subject |
небезпека |
uk_UA |
dc.subject |
зіткнення |
uk_UA |
dc.subject |
запобігання |
uk_UA |
dc.subject |
дослідження |
uk_UA |
dc.subject |
експертиза |
uk_UA |
dc.subject |
розрахунок |
uk_UA |
dc.subject |
гальмування |
uk_UA |
dc.subject |
сar |
uk_UA |
dc.subject |
danger |
uk_UA |
dc.subject |
collision |
uk_UA |
dc.subject |
prevention |
uk_UA |
dc.subject |
research |
uk_UA |
dc.subject |
examination |
uk_UA |
dc.subject |
calculation |
uk_UA |
dc.subject |
braking |
uk_UA |
dc.title |
ДОСЛІДЖЕННЯ МОЖЛИВОСТІ ЗАПОБІГАННЯ ЗІТКНЕННЮТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВШЛЯХОМ СВОЄЧАСНОГО ГАЛЬМУВАННЯ |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Study of a Possibility of an Automobile Vehicle Collision Prevention by Means of Timely Braking |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.description.abstracten |
Problematic issues arising during the study of a possibility of an automobile vehicle collision prevention were considered. Various methodical recommendations aimed at the determination of the on-set time of collision threat to the priority motion driver during the automobile motion were analyzed. A method of computation of kinematics of the automobile vehicle motion before the collision on-set moment was suggested. The computation method takes into account the collision threat on-set time and the braking efficiency of the vehicle. Specific recommendations aimed to advance methodical support related to the study of a possibility of the automobile vehicle collision prevention by means of timely braking were given. |
uk_UA |