Abstract (ukr):
Ймовірність вгадування відповідей при тестуванні за допомогою закритих тестів
описується біноміальним законом. Розглянуті пов’язані з цим властивості простих закритих
однотипних тестів з вибором однієї відповіді при показниках і характеристиках тесту, які
найчастіше використовуються на практиці. У результаті перерахування кількості вгаданих
завдань у 100-бальні шкалу проаналізований їх вплив на рівень оцінки за національною шкалою та
шкалою ESTD. Показана велика вірогідність отримання задовільної оцінки при повній
відсутності знань та вірогідність набирання значної кількості «вгаданих» балів, що дозволяє
отримати позитивну оцінку за рахунок отримання невисоких додаткових балів в результаті
рішення завдань на підставі знань. Пропонується вводить корекцію набраних балів.
Враховуючи складність розробки тестів зі значною кількістю завдань та кількістю
варіантів відповідей, найбільш оптимальними, на наш погляд, є тести з 15…30 завданнями і 4, 5
варіантами відповідей. Для кінцевих випробувань (заліки, екзамени) бажано підвищити кількість
завдань до 50.