Abstract (ukr):
Коронакриза прискорила процеси цифровізації економіки. Нові технології змінюють підходи до організації праці, внаслідок чого відбувається процес зміни класичних бізнес-моделей. Конкурентне середовище в усіх секторах ринку змінюється. Суб’єкти господарювання всіх рівнів працюють над інтеграцією технологій з метою створення стійкої, мобільної та цифрової моделі управління бізнесом. Відповідно, для реалізації цього процесу потрібне таке технічне забезпечення, як датахаби, центри обробки даних тощо. Розглянуто стратегії цифровізації різних країн. Визначено, що процес цифровізації передбачає такі базові фактори для початку якісних змін, як: оновлення інфраструктури, розширення баз даних, широке поширення мобільних пристроїв з високим рівнем комунікаційних здібностей, підвищення доступності й розширення використання мережі Інтернет. У підсумку діджиталізація призводить до загальної «підключеності» і тотального впливу цих процесів на всі сектори економіки: промисловість, транспорт, фінанси, охорона здоров’я, освіта та інші. Для об’єктивної оцінки результатів діяльності та можливостей ведення господарської діяльності запропоновано відображати у звіті про управління інформацію про перспективи розвитку, основні ризики, досягнення задекларованих цілей та стратегічні плани, враховуючи ступінь наслідків, викликаних пандемією COVID-19. Підприємствам доцільно переглянути політику ведення бухгалтерського обліку та представлення звітності з метою відображення достовірної і актуальної інформації щодо результатів діяльності для стейкхолдерів.
Abstract (eng):
The coronacrisis accelerated the process of economic digitization. New technologies are changing approaches to the organization of labor, as a result of a process of changing classic business models. The competitive environment in all market sectors is changing. Businesses at all levels are working to integrate technology for creating a sustainable, mobile, and digital business model. Accordingly, to ensure this process, technical support in the form of data hubs, data centers, etc. is required. Strategies of digitalization of different countries are considered. It is determined that the digitization process provides these basic factors for the beginning of qualitative changes: infrastructure upgrades, expansion of databases, widespread mobile devices with a high level of communication capabilities, increasing accessibility and expanding the use of the Internet. As a result, digitalization leads to a general «connection» and the total impact of these processes on all sectors of the economy: industry, transport, finance, health, education, and others. For an objective assessment of performance and business opportunities, it is proposed to include in the management report information on development prospects, key risks, the achievement of declared goals, and strategic plans, taking into account the degree of consequences caused by the COVID-19 pandemic. Businesses should review their accounting and reporting policies to provide accurate and up-to-date information on stakeholder performance.