Abstract (ukr):
Охарактеризовано динаміку основних статистичних показників маркетингової політики маслозаводів України для визначення можливих стратегій їх розвитку за стадіями життєвого циклу бізнесу та способом досягнення конкурентних переваг. Наведено вплив різних підходів до складу витрат на збут відповідно до обраної маркетингової політики на фінансові результати. Запропоновано порядок коригування витрат на збут для забезпечення запланованого обсягу реалізації та оптимального фінансового результату. Запропоновано субрахунки до синтетичного рахунку 93 «Витрати на збут» для відображення розподілу витрат на збут між звітним і майбутніми періодами за фактично реалізованою й нереалізованою продукцією (товари, робити, послуги), що сприяє більш достовірному відображенню фінансових результатів від реалізації продукції (товари, роботи, послуги). За базу розподілу витрат на збут запропоновано використовувати питому вагу реалізованої продукції в загальному обсязі продукції, що підлягає реалізації.