Abstract (ukr):
Визначено сутність маркетингового потенціалу підприємства як складової підвищення
ефективності його діяльності, що поряд з виробничою та фінансовими підсистемами
утворюють єдиний механізм. Розглянуто складові загального потенціалу підприємства,
фактори, що формують структуру маркетингового потенціалу підприємства, та підходи щодо
його оцінки. Визначено, що маркетинговий потенціал підприємства інтегрує всі наявні
маркетингові ресурси, резерви та можливості щодо їх використання, а функціонування та
розвиток системи підпорядковані досягненню цілей підприємства. Ідентифіковано відмінності у
трактуванні економічного, ринкового та маркетингового потенціалів підприємства, що, хоч і
мають відношення до суб’єкта підприємництва, відрізняються за своєю сутністю.
Обґрунтування сутності маркетингового потенціалу підприємства, розробка дієвого механізму
його управління з можливістю оцінки сприятиме максимальному задоволенню інтересів груп
споживачів, формуванню стратегічних напрямів діяльності, прийняттю управлінських рішень
на мікрорівні, ефективному функціонуванню на внутрішньому та зовнішньому ринках.