Please use this identifier to cite or link to this item: https://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8935
Title: Технологічні аспекти відновлення залізничних колісних пар: методи підвищення ефективності
Other Titles: Technological aspects of restoring railway wheelsets, methods for improving efficiency
Authors: Бахман, С.О.
Bakhman, S.O.
Keywords: профіль кочення
гребінь колісної пари
електродугове наплавлення
флюс
зварюваність металів
відновлення залізничних колісних пар
rolling profile
wheelset ridge
electric arc surfacing
flux
metal weldability
restoration of railway wheelsets
Issue Date: 2025
Publisher: Державний університет "Житомирська політехніка"
Series/Report no.: Технічна інженерія;1(95)
Abstract: Сучасна промисловість і транспортна галузь неможливі без використання технологічних методів та засобів відновлення експлуатаційних характеристик обладнання. На підприємствах залізничного транспорту останнім часом значну увагу приділяють розробці та впровадженню ресурсозберігаючих і екологічно безпечних технологій ремонту та відновлення компонентів рухомого складу. Одним із нових напрямів у цій сфері є поєднання якісної підготовки поверхонь з використанням інноваційних ресурсозберігаючих технологій, таких як наплавлення [1]. Застосування наплавлення для відновлення залізничних колісних пар має суттєві економічні переваги. Ця технологія дозволяє мінімізувати втрати металу обода під час його механічної обробки за профілем кочення, а також підвищує зносостійкість колеса завдяки використанню матеріалів із наперед заданими характеристиками. Для виконання таких відновлювальних робіт застосовуються методи дугового наплавлення під шаром флюсу з використанням дротів суцільного перетину, а також спеціалізоване зварювальне та допоміжне обладнання [2]. У статті аналізується актуальність і доцільність відновлення залізничних колісних пар методом електродугового наплавлення. Представлено огляд останніх досліджень і публікацій, що стосуються цього питання. Детально розглянуто організаційні, технологічні й технічні аспекти процесу відновлення, враховуючи механічну обробку після наплавлення. Також проаналізовано інструменти, обладнання, методи й способи безпечного виконання відновлювальних робіт на установці КТ 003.00.00.000 на базі досвіду «Покровського вагонного депо» Донецької залізниці [3]. У підсумку зроблено висновки про перспективність подальших досліджень, спрямованих на підвищення ефективності процесів відновлення профілю залізничних колісних пар із застосуванням електродугового наплавлення.
URI: https://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8935
Appears in Collections:Технічна інженерія

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
31.pdf1.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.