Please use this identifier to cite or link to this item:
https://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8935| Title: | Технологічні аспекти відновлення залізничних колісних пар: методи підвищення ефективності |
| Other Titles: | Technological aspects of restoring railway wheelsets, methods for improving efficiency |
| Authors: | Бахман, С.О. Bakhman, S.O. |
| Keywords: | профіль кочення гребінь колісної пари електродугове наплавлення флюс зварюваність металів відновлення залізничних колісних пар rolling profile wheelset ridge electric arc surfacing flux metal weldability restoration of railway wheelsets |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | Державний університет "Житомирська політехніка" |
| Series/Report no.: | Технічна інженерія;1(95) |
| Abstract: | Сучасна промисловість і транспортна галузь неможливі без використання технологічних методів та засобів відновлення експлуатаційних характеристик обладнання. На підприємствах залізничного транспорту останнім часом значну увагу приділяють розробці та впровадженню ресурсозберігаючих і екологічно безпечних технологій ремонту та відновлення компонентів рухомого складу. Одним із нових напрямів у цій сфері є поєднання якісної підготовки поверхонь з використанням інноваційних ресурсозберігаючих технологій, таких як наплавлення [1]. Застосування наплавлення для відновлення залізничних колісних пар має суттєві економічні переваги. Ця технологія дозволяє мінімізувати втрати металу обода під час його механічної обробки за профілем кочення, а також підвищує зносостійкість колеса завдяки використанню матеріалів із наперед заданими характеристиками. Для виконання таких відновлювальних робіт застосовуються методи дугового наплавлення під шаром флюсу з використанням дротів суцільного перетину, а також спеціалізоване зварювальне та допоміжне обладнання [2]. У статті аналізується актуальність і доцільність відновлення залізничних колісних пар методом електродугового наплавлення. Представлено огляд останніх досліджень і публікацій, що стосуються цього питання. Детально розглянуто організаційні, технологічні й технічні аспекти процесу відновлення, враховуючи механічну обробку після наплавлення. Також проаналізовано інструменти, обладнання, методи й способи безпечного виконання відновлювальних робіт на установці КТ 003.00.00.000 на базі досвіду «Покровського вагонного депо» Донецької залізниці [3]. У підсумку зроблено висновки про перспективність подальших досліджень, спрямованих на підвищення ефективності процесів відновлення профілю залізничних колісних пар із застосуванням електродугового наплавлення. |
| URI: | https://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8935 |
| Appears in Collections: | Технічна інженерія |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.