Please use this identifier to cite or link to this item:
https://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8029| Title: | Теоретичні засади амортизаційної політики: стан проблеми та напрями удосконалення |
| Other Titles: | Theoretical principles of amortization policy: the state of the problem and directions for improvement |
| Authors: | Петрук, О.М. Хвіст, В.В. Petruk, О.М. Khvist, V.V. |
| Keywords: | амортизаційна політика концепція амортизаційної політик відтворення основні засоби інвестування amortization policy the concept of amortization policy reproduction fixed assets investment |
| Issue Date: | 2022 |
| Publisher: | Державний університет "Житомирська політехніка" |
| Series/Report no.: | Економіка, управління та адміністрування;2(100) |
| Abstract: | Стаття присвячена теоретико-методичним засадам процесу формування амортизаційної політики держави і підприємства. Розглянуто питання ролі держави у формуванні амортизаційної політики підприємства. Виявлено, що генезис амортизаційної політики в Україні забезпечив певний рівень самостійності підприємств у питаннях її формування. Однак діючі підходи до амортизації не мають системного характеру та де факто держава впливає на формування амортизаційного фонду тільки на початковому етапі через визначення сум амортизації. У підсумку на підприємствах не формуються реальні амортизаційні фонди у складі резервів. Зроблено висновок, що амортизаційна політика є складовою частиною державної інвестиційної політики, тому держава має застосовувати відповідний інструментарій для належного забезпечення її реалізації на мікро- та макрорівнях. Його метою є формування амортизаційної політики окремого підприємства для ефективного управління процесом оновлення основних засобів, впровадження наукових розробок і новітніх технологій у виробництво тощо. На підставі критичного аналізу діючої в Україні Концепції амортизаційної політики запропоновано розвиток окремих її елементів шляхом запровадження механізму регулювання формування амортизаційного фонду підприємства. Застосування подібного механізму передбачає використання інструментів регулювання прямої дії, серед яких ключовими є: заборона використання акумульованих до амортизаційного фонду підприємства коштів не за цільовим призначенням; визначення переліку напрямів інвестування акумульованих підприємствами коштів в амортизаційних фондах до моменту їх використання за цільовим призначенням з метою компенсації втрачених вигід на період зберігання фінансових ресурсів у резервах. Це в свою чергу потребуватиме трансформації відображення в бухгалтерському обліку і статистиці процесів нарахування та використання амортизаційних відрахувань; призначення контролюючого органу за дотриманням цільового використання коштів з амортизаційного фонду; закріплення запропонованих змін в законодавстві та нормативних актах різних рівнів. |
| URI: | http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8029 |
| Appears in Collections: | Економіка, управління та адміністрування |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| 10 Петрук, Хвіст.pdf | 502.37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.