dc.contributor.author |
Жиглей, І.В. |
|
dc.contributor.author |
Zhyhlei, I.V. |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-08T11:24:56Z |
|
dc.date.available |
2025-04-08T11:24:56Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8792 |
|
dc.description.abstract |
Україна як цивілізована європейська країна, незалежно від складних геополітичних обставин,
зумовлених повномасштабним вторгненням росії, є активним учасником міжнародної торгівлі,
невід’ємною частиною якої є необхідність здійснення маркетингових витрат як частини
імпортних операцій. З урахуванням нестабільності валютного ринку, коливання валютних курсів
можуть суттєво вплинути на бюджет таких витрат. Відповідно цей фактор варто
прогнозувати та враховувати під час формування бюджету маркетингових витрат при
здійсненні імпортних операцій. У статті проаналізовано праці окремих вітчизняних та
зарубіжних вчених за останні 50 років, які розглядали вплив валютних коливань як на макро-, так
і на мікрорівні. Це дало змогу виділити напрями мінімізації впливу валютних коливань на
маркетингові витрати на етапі їх бюджетування. Основним інструментом визначено
хеджування валютних ризиків, що передбачає врахування вартості інструментів хеджування,
таких як форвардні контракти, опціони або валютні свопи. Обґрунтовано необхідність
здійснення оцінки впливу коливань валютного курсу на маркетинговий бюджет через постійний
моніторинг валютного ринку. Запропоновано передбачити резерв для покриття потенційних
додаткових витрат, спричинених валютними коливаннями. Окрім хеджування, запропоновано
використовувати диверсифікацію маркетингових витрат у різних валютах для зменшення впливу
валютних коливань, географічну диверсифікацію маркетингових кампаній з урахуванням
структури ринку та конкурентного середовища як у короткостроковій, так і довгостроковій
перспективі. Наголошено на необхідності застосування стратегічного підходу під час
бюджетування маркетингових витрат, який, окрім коливань валютних курсів, має враховувати
політику ціноутворення та інфляційні процеси. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Державний університет "Житомирська політехніка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю та аналізу;3(59) |
|
dc.subject |
маркетингові витрати |
uk_UA |
dc.subject |
валютні коливання |
uk_UA |
dc.subject |
імпорт |
uk_UA |
dc.subject |
бюджетування |
uk_UA |
dc.subject |
хеджування |
uk_UA |
dc.subject |
marketing expenses |
uk_UA |
dc.subject |
currency fluctuations |
uk_UA |
dc.subject |
import |
uk_UA |
dc.subject |
budgeting |
uk_UA |
dc.subject |
hedging |
uk_UA |
dc.title |
Вплив валютних коливань на формування бюджету маркетингових витрат під час здійснення імпортних операцій |
uk_UA |
dc.title.alternative |
The impact of currency fluctuations on the budgeting of marketing expenses in import operations |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.description.abstracten |
Ukraine, as a civilized European country, remains an active participant in international trade despite the complex
geopolitical circumstances caused by russia’s full-scale invasion. A vital component of such trade is the necessity of marketing
expenditures as part of import operations. Given the instability of the foreign exchange market, currency fluctuations can
significantly impact the budget allocated for these expenses. Therefore, businesses should consider this factor when planning
the marketing expense budget for import operations.
This article analyzes the works of domestic and foreign scholars over the past 50 years, examining the impact of currency
fluctuations on both macro- and microeconomic levels. The findings identify strategies to minimize the influence of currency
fluctuations on marketing expenditures during the budgeting phase. The primary tool highlighted is currency risk hedging,
which involves considering the cost of hedging instruments such as forward contracts, options, or currency swaps.
The necessity of assessing the impact of currency exchange rate fluctuations on the marketing budget through continuous
monitoring of the foreign exchange market is substantiated. Establishing a reserve to cover potential additional expenses caused
by currency fluctuations is recommended. In addition to hedging, experts propose diversifying marketing expenses in different
currencies to mitigate the impact of currency fluctuations. Geographic diversification of marketing campaigns, considering
market structure and competitive environments, is advised for both short- and long-term perspectives.
The article emphasizes the importance of a strategic approach to budgeting marketing expenditures. This approach should
account for currency fluctuations and incorporate pricing policies and inflationary trends. |
uk_UA |