dc.contributor.author |
Драган І.О., Шкапін Д.С. |
|
dc.contributor.author |
Dragan I., Shkapin D. |
|
dc.date.accessioned |
2024-07-03T08:16:40Z |
|
dc.date.available |
2024-07-03T08:16:40Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8516 |
|
dc.description.abstract |
У статті здійснено аналіз досвіду європейських країн щодо формування доктрини надання публічних послуг в системі адміністративного права та виявлення його особливостей. Показано, що правовий інститут публічних послуг в Україні є досить новим. Водночас немає жодних сумнівів, що подібні нововведення у цій сфері та їх нормативне закріплення й реалізація мають враховувати досвід зарубіжних країн, зокрема тих, у яких цей інститут сформувався і функціонує тривалий час. Європейська правова наука запропонувала різні варіанти тлумачення доктрини публічних послуг. Зокрема різні підходи пропонують німецька і французька школи права, які вважаються конкуруючими. Тому важливим вбачається проведення послідовного порівняльно-правового аналізу категорії публічних послуг, їх видів, форм та суб’єктів їх надання, системи нормативного регулювання. Це зокрема зумовлено неможливістю формування нових адміністративно-правових конструкції та інститутів без відповідного аналізу досвіду процесу європеїзації адміністративного права.
Встановлено, що представники французької правової школи дійшли одностайності, що національне адміністративне право Франції складається з кількох великих блоків, а право у сфері публічної служби, з позиції структури галузі належить до спеціального адміністративного права і разом із питаннями юридичних осіб публічного права й адміністративної юстиції становить один з основних постулатів всього адміністративного права Франції. Французька доктрина надання послуг публічною службою набула широкої популярності і була впроваджена у багатьох країнах континентальної системи права.
У німецькій доктрині публічна служба розглядаються як публічно значуща діяльність органів державного управління та інших залучених суб’єктів відповідної діяльності у межах концепції good governance. Прийняття адміністративних актів у процесі здійснення адміністративних процедур відповідно до законодавства Німеччини формально не розглядається з позиції публічних послуг, проте за своєю сутністю цілком укладається в таку конструкцію. Категорія «публічні послуги» саме у німецькій доктрині не конкретизована, проте охоплює як позитивне державне управління, так і діяльність із правозастосування суб’єктів публічної адміністрації щодо видання індивідуальних адміністративних актів в інтересах приватних осіб. Правовідносини між органами влади та громадянами традиційно зараховують до «зовнішнього адміністративного права» або «формального адміністративного права». |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Державний університет "Житомирська політехніка" |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Society and security;1(1) |
|
dc.subject |
адміністративний акт |
uk_UA |
dc.subject |
адміністративна діяльність |
uk_UA |
dc.subject |
адміністративне право |
uk_UA |
dc.subject |
взаємодія |
uk_UA |
dc.subject |
органи державної влади |
uk_UA |
dc.subject |
публічні послуги |
uk_UA |
dc.subject |
публічна служба |
uk_UA |
dc.subject |
administrative act |
uk_UA |
dc.subject |
administrative activity |
uk_UA |
dc.subject |
administrative law |
uk_UA |
dc.subject |
interaction |
uk_UA |
dc.subject |
state authorities |
uk_UA |
dc.subject |
public department |
uk_UA |
dc.title |
Доктрина надання публічних послуг в системі адміністративного права європейських країн |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Doctrine of provision of public services in the system of administrative law of european countries |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.description.abstracten |
The article analyzes the experience of European countries regarding the formation of the doctrine of the provision of public services in the system of administrative law and the identification of its features. It is shown that the legal institution of public services in Ukraine is quite new. At the same time, there is no doubt that similar innovations in this field and their regulatory consolidation and implementation should take into account the experience of foreign countries, in particular those in which this institute was formed and has been functioning for a long time. European jurisprudence has offered various interpretations of the doctrine of public services. In particular, different approaches are offered by the German and French schools of law, which are considered to be competitors. Therefore, it appears important to conduct a consistent comparative legal analysis of the category of public services, their types, forms and subjects of their provision, the system of regulatory control. This is due in particular to the impossibility of forming new administrative and legal structures and institutions without an appropriate analysis of the experience of the process of Europeanization of administrative law.
It was established that the representatives of the French legal school reached a consensus that the national administrative law of France consists of several large blocks, and the law in the field of public service, from the position of the structure of the industry, belongs to special administrative law and, together with the issues of legal entities of public law and administrative justice, constitutes one from the basic postulates of all French administrative law. The French doctrine of public service has gained wide popularity and has been implemented in many countries of the continental legal system.
In the German doctrine, public service is considered as a publicly significant activity of state administration bodies and other involved subjects of relevant activity within the concept of good governance. Adoption of administrative acts in the process of carrying out administrative procedures in accordance with German legislation is not formally considered from the standpoint of public services, but in its essence it is completely included in such a construction. The category of "public services" is not specifically defined in the German doctrine, but it covers both positive public administration and law enforcement activities of public administration entities regarding the issuance of individual administrative acts in the interests of private individuals. Legal relations between authorities and citizens are traditionally referred to as «external administrative law» or «formal administrative law». |
uk_UA |