Electronic Repository

Особливості формування амортизаційної політики підприємств громадського транспорту

Show simple item record

dc.contributor.author Виговська, Н.Г.
dc.contributor.author Виговська, О.А.
dc.contributor.author Полчанов, А.Ю.
dc.contributor.author Дячек, С.М.
dc.contributor.author Vyhovska, N.G.
dc.contributor.author Vyhovska, O.A.
dc.contributor.author Polchanov, A.Yu.
dc.contributor.author Diachek, S.M.
dc.date.accessioned 2023-04-11T10:55:26Z
dc.date.available 2023-04-11T10:55:26Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/8167
dc.description.abstract Стаття присвячена дослідженню та особливостям формування й реалізації амортизаційної політики на підприємствах громадського транспорту. Обґрунтовано, що перманентне недофінансування транспортної галузі з боку держави потребує як використання альтернативних джерел (залучення коштів міжнародних фінансових організацій для фінансування інфраструктурних транспортних проєктів, використання концесійних угод, запровадження механізмів державно-приватного партнерства, випуск облігацій місцевих позик тощо), так й активізації формування власних фінансових джерел шляхом впровадження ефективної амортизаційної політики. Визначено, що основними недоліками фрагментарного впровадження амортизаційної політики на підприємствах громадського транспорту є: нівелювання керівниками підприємств громадського транспорту значення та важливості амортизаційної політики в контексті їх інвестиційного розвитку; відсутність системності та впровадження окремих елементів амортизаційної політики, що знижує її ефективність; орієнтація виключно на застосування прямолінійного методу, що не надає можливості накопичення фінансових ресурсів для модернізації об’єктів транспортних засобів; відсутність належного контролю за сумами нарахованої амортизації; неврахування показників технічного стану об’єктів транспорту для визначення норм амортизації (зокрема недостатнє врахування особливостей експлуатації громадського транспорту). Обґрунтовано необхідність формування амортизаційної політики на підприємстві з врахуванням галузевої специфіки. Визначено важливість врахування впливу зовнішніх та внутрішніх факторів на порядок формування амортизаційної політики на підприємства, а саме: 1) сукупна вартість об’єктів необоротних активів; 2) спосіб відображення реальної вартості необоротних активів в обліку та врахування необхідності здійснення їх переоцінок, зважаючи на вплив інфляційного середовища; 3) методи нарахування амортизації, обрані підприємством; 4) темпи інфляції; 5) прийнята інвестиційна політика підприємства. Запропоновано порядок формування амортизаційної політики підприємств громадського транспорту. Впровадження такого порядку сприятиме оновленню виробничої бази, покращенню технічного стану основних засобів підприємств громадського транспорту, досягненню синхронності вибуття і надходження об’єктів основних засобів при дотриманні їх технологічної відповідності сучасним вимогам; подоланню розриву між реальним зносом транспортного засобу й строком його корисного використання. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Державний університет "Житомирська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Економіка, управління та адміністрування;1(103)
dc.subject амортизація uk_UA
dc.subject фінансове забезпечення uk_UA
dc.subject амортизаційна політика uk_UA
dc.subject громадський транспорт uk_UA
dc.subject амортизаційні відрахування uk_UA
dc.subject depreciation uk_UA
dc.subject financial support uk_UA
dc.subject depreciation policy uk_UA
dc.subject public transport uk_UA
dc.subject depreciation deductions uk_UA
dc.title Особливості формування амортизаційної політики підприємств громадського транспорту uk_UA
dc.title.alternative Peculiarities of the formation of the depreciation policy of public transport enterprises uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstracten The article is devoted to research and features of the formation and implementation of depreciation policy at public transport enterprises. It is substantiated that the permanent underfunding of the transport industry by the state requires both the use of alternative sources (attraction of funds from international financial organizations to finance infrastructural transport projects, the use of concession agreements, the introduction of public-private partnership mechanisms, the issue of local loan bonds, etc.), and the activation of the formation of own financial sources by implementing an effective depreciation policy. It was determined that the main disadvantages of the fragmented implementation of the depreciation policy at public transport enterprises are: leveling by the heads of public transport enterprises of the meaning and importance of the depreciation policy in the context of their investment development; lack of systematicity and implementation of individual elements of depreciation policy, which reduces its effectiveness; focusing exclusively on the application of the straight-line method, which does not provide the opportunity to accumulate financial resources for the modernization of vehicles; lack of proper control over the amounts of accrued depreciation; failure to take into account indicators of the technical condition of transport facilities to determine depreciation rates (in particular, insufficient consideration of the peculiarities of public transport operation). The necessity of forming the depreciation policy at the enterprise, taking into account the specifics of the industry, is substantiated. The importance of taking into account the influence of external and internal factors on the procedure for the formation of depreciation policy at enterprises is determined, namely: 1) the total value of non-current assets; 2) the method of reflecting the real value of non-current assets in accounting and taking into account the need to carry out their revaluations, taking into account the influence of the inflationary environment; 3) methods of calculating depreciation chosen by the enterprise; 4) inflation rates; 5) adopted investment policy of the enterprise. The procedure for forming the depreciation policy of public transport enterprises is proposed. The implementation of the proposed procedure for the formation of depreciation policy will contribute to updating the production base, improving the technical condition of the fixed assets of public transport enterprises, achieving synchronism of disposal and receipt of fixed assets while maintaining their technological compliance with modern requirements; bridging the gap between the actual wear and tear of the vehicle and its useful life. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account