Electronic Repository

Соціальні збори як інституційна основа податкової довіри в податковій системі

Show simple item record

dc.contributor.author Юрківський, О.Й.
dc.contributor.author Свірко, С.В.
dc.contributor.author Назаренко, Т.П.
dc.contributor.author Yurkivsky, O.J.
dc.contributor.author Svirko, S.V.
dc.contributor.author Nazarenko, T.P.
dc.date.accessioned 2021-09-28T08:27:24Z
dc.date.available 2021-09-28T08:27:24Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7898
dc.description.abstract Формування соціально орієнтованої економіки залежить від багатьох факторів, зокрема, від структури й видів загальнодержавних і місцевих податків. Серед податків та зборів, що визначенні Податковим кодексом, особливе місце займає єдиний соціальний внесок або збір, надходження якого залежить від рівня довіри між державою, роботодавцем і працівником. Головною метою застосування подібних зборів є забезпечення соціальних стандартів і різних верств населення соціальними послугами. Головною перевагою таких зборів є еквівалентність обміну між платниками та фондами через відповідний проміжок часу, врахування особливостей платника податку, що потенційно забезпечує максимальний рівень довіри в довгостроковому періоді. Практика застосовування соціальних зборів показує проблематичність в питанні виконання соціальних стандартів, а порушення балансу податкового тиску в бік підвищення на роботодавців призводить до підвищення рівня тіньової економіки. Однією з інституційних причин є створення із врахуванням власних особливостей, віртуальної та антисоціальної економічної системи, спрямованої на максимізацію дії середньовічного принципу «laissez-faire», превалювання принципів моделі «Homo Economicus», використання переважно ринкових інституцій у всіх сферах поряд з поступовою мінімізацією ролі держави як економічного суб’єкта при значних і деталізованих законодавчо затверджених суспільних стандартах життя. Це суперечить насамперед європейській практиці застосування соціальних внесків, відбувається втрата довіри та часу, що в результаті посилює відтік населення з країни як платників податків і споживачів благ. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Державний університет "Житомирська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Економіка, управління та адміністрування;2(96)
dc.subject податки uk_UA
dc.subject соціальні збори uk_UA
dc.subject податкова довіри uk_UA
dc.subject taxes uk_UA
dc.subject social fees uk_UA
dc.subject tax trust uk_UA
dc.title Соціальні збори як інституційна основа податкової довіри в податковій системі uk_UA
dc.title.alternative Social taxes as an institutional basis of tax trust in the taxation system uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstracten The formation of a socially oriented economy depends on many factors, including the structure and types of national and local taxes. Among the taxes and fees defined by the Tax Code, a special place is occupied by a single social contribution or fee, the receipt of which depends on the level of trust between the state, the employer and the employee. The main purpose of applying such fees is to ensure social standards and provide various segments of the population with social services. The main advantage of these fees is the equivalence of exchange between taxpayers and funds over an appropriate period of time, taking into account the characteristics of the taxpayer, which potentially provides the maximum level of confidence in the long run. The practice of applying social fees shows problems in the implementation of social standards, and the violation of the balance of tax pressure to increase employers leads to an increase in the shadow economy. One of the institutional reasons is the creation of a virtual and antisocial economic system with its own features, aimed at maximizing the medieval principle of «laissez-faire», the prevalence of the principles of the model «Homo Economicus», the use of market institutions in all areas while gradually minimizing the role of the state subject with significant and detailed legally approved social standards of living. This contradicts, first of all, the European practice of applying social contributions, there is a loss of trust and time, which in turn increases the outflow of population from the country as taxpayers and consumers of goods. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account