Анотація:
Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук (доктора філософії) за спеціальністю 05.22.20 «Експлуатація та ремонт засобів транспорту» (27 – Транспорт)). – Державний університет «Житомирська політехніка», Міністерство освіти і науки України, м. Житомир, 2021. Дисертація присвячена поліпшенню паливної економічності і екологічних показників транспортних засобів (ТЗ) з двигунами, переобладнаними для роботи на газовому паливі, які обладнано системою теплової підготовки в умовах експлуатації і методів їх реалізації. Проведені розрахункові та експериментальні дослідження ТЗ KIA CEE'D 2.0 5MT2 з двигуном G4GC (4FS 8.2 / 9.35), переобладнаного для роботи на газовому паливі, який обладнано системою теплової підготовки на основі теплового акумулятору фазового переходу, для визначення шляхів та методів поліпшення паливної економічності і екологічних показників в умовах експлуатації. Розроблено і запропоновано підхід до визначення паливної економічності та екологічних показників ТЗ з двигунами, переобладнаними для роботи на газовому паливі, в процесах передпускової і післяпускової теплової підготовки, що базується на одночасному використанні даних експериментальних досліджень і
19 результатів розрахунку на математичній моделі. Встановлено суттєвий вплив системи теплової підготовки з тепловим акумулятором фазового переходу на показники паливної економічності та екологічні показники ТС в умовах експлуатації в широкому інтервалі температур оточуючого середовища.
Анотація (англ.):
Dissertation for obtaining the candidate of technical sciences degree in specialty 05.22.20 «Operation and repair of transport means». – Zhytomyr Polytechnic State University, Ministry of Education and Science of Ukraine, Zhytomyr, 2021. The dissertation is devoted to the improvement of fuel economy and ecological indicators of vehicles with engines converted for operation on gas fuel, which are equipped with a system of thermal preparation in the conditions of operation and methods of their realization. Calculated and experimental studies of the vehicle KIA CEE'D 2.0 5MT2 with G4GC engine (4FS 8.2 / 9.35), converted to run on gas fuel, which is equipped with a heat treatment system based on a heat accumulator phase transition, to determine ways and methods to improve fuel economy and environmental performance. An approach to determining fuel efficiency and environmental performance of vehicles with engines converted to run on gas fuel in the processes of pre-start and post-start heat preparation, based on the simultaneous use of experimental research data and calculation results on a mathematical model. The significant influence of the system of thermal preparation with the thermal accumulator of phase transition on indicators of fuel economy and ecological indicators of the vehicle in the conditions of operation in a wide range of ambient temperatures is established.