Анотація:
На прикладі звітності про діяльність 100 компаній-лідерів американського фондового ринку досліджено питання наявності та рівня розкриття інформації про нематеріальні активи, що характеризують клієнтський капітал. На основі систематизації даних звітності цих компаній визначено види нематеріальних активів, що можуть бути інформаційною базою для аналізу клієнтського капіталу. З узгодженням вимог міжнародного облікового законодавства прийнято поділяти нематеріальні активи, що характеризують клієнтський капітал, на 2 групи – ті, що пов’язані із клієнтами (клієнтські списки, клієнтські бази, портфель замовлень тощо), та ті, що пов’язані із маркетингом (торгові марки, торгові найменування, бренди). Визначено частку нематеріальних активів, що характеризують клієнтський капітал, як в загальній величині активів компаній-лідерів американського фондового ринку протягом 2014–2018 років, так і нематеріальних активів зокрема. На прикладі результатів 2018 року. встановлено, що сировиннопереробні, телекомунікаційні, промислові, технологічні компанії та ті, які виробляють споживчі товари (з переліку 100 компаній-лідерів), демонструють високий рівень частки тих з них, які розкривають інформацію про нематеріальні активи, що характеризують клієнтський капітал, у власній звітності. Визначено динаміку зміни абсолютного середньогалузевого значення нематеріальних активів, що характеризують клієнтський капітал, на прикладі досліджуваних компаній за 2014–2018 роки.
Анотація (англ.):
On the example of 100 U.S. stock market leaders’ reporting the issues of the availability and level of disclosure of information on intangible assets that characterize customer capital are investigated. Based on the systematization of these companies' reporting data, the types of intangible assets that can serve as an information base for the analysis of customer capital are identified. In accordance with the requirements of international accounting legislation, the division of intangible assets that characterize customer capital into 2 groups – related to customers (customer lists, customer base, order or production backlog, etc.) and related to marketing (trademarks, trade names, brands) – is proposed. The share of intangible assets characterizing customer capital in the total assets of the 100 U.S. stock market leaders during 2014-2018 and the share of those assets in the total intangible assets are determined. Based on the results of 2018, raw materials, telecommunications, industrial, technology and consumer goods companies show a high proportion of those who disclose intangible assets that characterize customer capital, in its own reporting. The dynamics of change in the absolute average value of intangible assets characterizing customer capital is determined on the example of the surveyed companies for 2014-2018.