Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/5323
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСахно, В.П.
dc.contributor.authorЕфименко, А.Н.
dc.contributor.authorSakhno, V.P.
dc.contributor.authorYefymenko, А.N.
dc.date.accessioned2016-12-05T14:13:34Z
dc.date.available2016-12-05T14:13:34Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/5323
dc.description.abstractПроведен приближенный анализ амплитуд автоколебаний модели «одноколесного» транспортного средства при движении по прямолинейному участку путепровода. Получена диаграмма амплитуд автоколебаний системы при изменении параметра продольной скорости движения экипажа, позволяющая оценить влияние конструктивных параметров системы на границе колебательной неустойчивости и величину амплитуд возникающих автоколебаний. Предложенный выбор параметров поперечной жесткости направляющего колесного модуля по этой методике согласуется с ранее полученными результатами исследований.uk_UA
dc.language.isoruuk_UA
dc.publisherЖДТУuk_UA
dc.relation.ispartofseriesВісник ЖДТУ. Серія: Технічні науки;2(77)
dc.subjectколесное транспортное средствоuk_UA
dc.subjectтележкаuk_UA
dc.subjectнаправляющий колесный модульuk_UA
dc.subjectжесткостьuk_UA
dc.subjectавтоколебанияuk_UA
dc.subjectwheeled vehicleuk_UA
dc.subjecta cartuk_UA
dc.subjecta guide wheel moduleuk_UA
dc.subjectstiffnessuk_UA
dc.subjectoscillationsuk_UA
dc.titleК АНАЛИЗУ АВТОКОЛЕБАНИЙ МОДЕЛИ КОЛЕСНОГО ТРАНСПОРТНОГО СРЕДСТВА ПРИ ДВИЖЕНИИ ПО ПРЯМОЛИНЕЙНОМУ УЧАСТКУ ПУТЕПРОВОДАuk_UA
dc.title.alternativeAnalysis of self-oscillations of the wheeled vehicle model when driving on a straight-line segment of the overpassuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenThere is the problem of traffic congestion of large cities of Ukraine. The introduction of the monorail will solve this problem. To ensure the comfort and safety of the transport of passengers it is proposed to investigate the lateral stability of this type of transportation, namely, to consider the question of self-oscillations. An approximate analysis of the amplitudes of oscillation of the model "one-wheeled" vehicle when driving on a straight-line segment of the overpass was performed. The diagram of the amplitudes of the oscillation system, which is received when changing the longitudinal speed of the crew allows us to estimate the influence of structural parameters of the system on the boundary of oscillatory instability and the amplitude of oscillation occurring. Rational selection of parameters of the transverse stiffness of the guide wheel module according to this method is consistent with the previously obtained research results. On the basis of the offered analytically-numerical method it is proved that rational choice of design parameters of systems that enable sustainable movement in the range operating speed (the maximum constructional speed of V = 140 km/h), moreover, security buckling when exceeding this speed. The amplitude of oscillation in excess of a critical value of the velocity parameter increases monotonically and does not exceed 3°, with V = 280 km/h.uk_UA
Appears in Collections:Вісник ЖДТУ. Серія: Технічні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
37.pdf2.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.