Please use this identifier to cite or link to this item:
http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/2521
Title: | ЕЛЕКТРИЧНА МОДЕЛЬ ТРАНСПОРТНОЇ ЗАДАЧІ |
Other Titles: | Electric model of a transport task |
Authors: | Купкін, Є.С. Kupkin, Е.S. |
Keywords: | лінійне програмування транспортна задача методи (алгоритми) рішення linear programming transport task model solution methods (algorithms) |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | ЖДТУ |
Series/Report no.: | Вісник ЖДТУ: Серія: Технічні науки;3(74) |
Abstract: | Запропонована електрична схема, що являє собою модель транспортної задачі, однієї з поширених задач лінійного програмування. Її основу складають дві групи джерел струму, одна з яких імітує виробників, друга – споживачів. Виходи джерел однієї групи за допомогою ланцюгів з резисторами приєднані до входів джерел струму другої групи. Виводи джерел, що не приєднуються до з’єднуючих ланцюгів, з’єднуються разом, формуючи з усіх елементів замкнене коло. Чисельні значення струму джерел встановлюють рівними значенням кількості продукту у відповідних виробників та споживачів. Чисельні значення електричного опору резисторів встановлюють рівними значенням транспортних витрат. Доказаний збіг математичного визначення струму у запропонованій моделі з математичною моделлю, що визначає розподіл вантажу в транспортній задачі. Тобто показана можливість визначити план транспортування вантажу за шляхами на основі визначення струму у ланцюгах моделі. На прикладі розрахунку конкретної транспортної задачі, яка надана у вигляді електричної моделі, показана можливість використання алгоритмів її розв’язання, що мають широке застосування у лінійному програмуванні. Основна дія при розв’язанні задачі на моделі – розмикання ланцюгів, у яких, згідно з алгоритмом рішення, передбачається нульовий вантаж. При застосуванні моделі зникає необхідність підраховувати вантаж в ланцюгах на проміжних етапах, фіксувати залишки продукту у постачальників чи його недобір у споживачів. Необхідні, «правильні» значення струму у залишених ланцюгах виникають автоматично завдяки дії в електричних колах моделі закону Кірхгофа щодо струму. Застосування моделей, що побудовані на інших принципах, ніж існуючи, дозволить знайти нові методи і підходи до процесу розв’язання. Як приклад, при розв’язанні конкретної транспортної задачі запропоновано два варіанта визначення елементів замкнених кіл, в яких можна проводити перерозподіл вантажу на етапі оптимізації базового плану. |
URI: | http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/2521 |
Appears in Collections: | Вісник ЖДТУ. Серія: Технічні науки |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.