Please use this identifier to cite or link to this item: http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/2521
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКупкін, Є.С.
dc.contributor.authorKupkin, Е.S.
dc.date.accessioned2016-04-05T08:54:54Z
dc.date.available2016-04-05T08:54:54Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/2521
dc.description.abstractЗапропонована електрична схема, що являє собою модель транспортної задачі, однієї з поширених задач лінійного програмування. Її основу складають дві групи джерел струму, одна з яких імітує виробників, друга – споживачів. Виходи джерел однієї групи за допомогою ланцюгів з резисторами приєднані до входів джерел струму другої групи. Виводи джерел, що не приєднуються до з’єднуючих ланцюгів, з’єднуються разом, формуючи з усіх елементів замкнене коло. Чисельні значення струму джерел встановлюють рівними значенням кількості продукту у відповідних виробників та споживачів. Чисельні значення електричного опору резисторів встановлюють рівними значенням транспортних витрат. Доказаний збіг математичного визначення струму у запропонованій моделі з математичною моделлю, що визначає розподіл вантажу в транспортній задачі. Тобто показана можливість визначити план транспортування вантажу за шляхами на основі визначення струму у ланцюгах моделі. На прикладі розрахунку конкретної транспортної задачі, яка надана у вигляді електричної моделі, показана можливість використання алгоритмів її розв’язання, що мають широке застосування у лінійному програмуванні. Основна дія при розв’язанні задачі на моделі – розмикання ланцюгів, у яких, згідно з алгоритмом рішення, передбачається нульовий вантаж. При застосуванні моделі зникає необхідність підраховувати вантаж в ланцюгах на проміжних етапах, фіксувати залишки продукту у постачальників чи його недобір у споживачів. Необхідні, «правильні» значення струму у залишених ланцюгах виникають автоматично завдяки дії в електричних колах моделі закону Кірхгофа щодо струму. Застосування моделей, що побудовані на інших принципах, ніж існуючи, дозволить знайти нові методи і підходи до процесу розв’язання. Як приклад, при розв’язанні конкретної транспортної задачі запропоновано два варіанта визначення елементів замкнених кіл, в яких можна проводити перерозподіл вантажу на етапі оптимізації базового плану.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЖДТУuk_UA
dc.relation.ispartofseriesВісник ЖДТУ: Серія: Технічні науки;3(74)
dc.subjectлінійне програмуванняuk_UA
dc.subjectтранспортна задачаuk_UA
dc.subjectметоди (алгоритми) рішенняuk_UA
dc.subjectlinear programminguk_UA
dc.subjecttransport taskuk_UA
dc.subjectmodeluk_UA
dc.subjectsolution methods (algorithms)uk_UA
dc.titleЕЛЕКТРИЧНА МОДЕЛЬ ТРАНСПОРТНОЇ ЗАДАЧІuk_UA
dc.title.alternativeElectric model of a transport taskuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.description.abstractenThe research paper offers an electric chart, that is a model of a transport task, one of the widely widespread tasks of the linear programming. Its basis is made up of two groups of current sources, one of them imitates producers, another imitates consumers. The exits of sources of one group by means of chains with resistors are added to the entrances of current sources of the second group. Leads of sources, that do not join connecting chains, unite, forming the reserved chain from all elements. The values of current sources set to the equal values of amount of product for corresponding producers and consumers. The numeral values of electric resistance of resistors set to the equal values of transport charges. The coincidence of mathematical determination of current is well-proved in the offered model, with a mathematical model on the basis of that distribution of load in a transport task is found. Therefore the possibility to define the plan of load transporting on rails on the basis of determination of current in the chains of model is created. In terms of calculation of a specific transport task given by an electric model, the possibility of the use of solution algorithm that widely used in the linear programming is shown. Basic action at the task decision on models is breaking of chains. It presupposes a zero load in accordance with the solution algorithm. On application of model there is no necessity to count up a load in chains on the intermediate stages, to fix bits and pieces of product for suppliers or its shortage for consumers. "Correct" values of current in the abandoned chains are necessary and arise up automatically due to an action in the electric circles of model of Kirchhoff law in relation to a current. Application of a model, built on other principles will allow to find new methods and approaches to the solution process. As an example, in solving a specific transport task two variants of determination of elements of the reserved chains in are possible to conduct the redistribution of load on the stage of optimization of base plan.uk_UA
Appears in Collections:Вісник ЖДТУ. Серія: Технічні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
14.pdf228.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.