Анотація:
Сучасна промисловість і транспортна галузь неможливі без використання технологічних методів та засобів відновлення експлуатаційних характеристик обладнання. На підприємствах залізничного транспорту останнім часом значну увагу приділяють розробці та впровадженню ресурсозберігаючих і екологічно безпечних технологій ремонту та відновлення компонентів рухомого складу. Одним із нових напрямів у цій сфері є поєднання якісної підготовки поверхонь з використанням інноваційних ресурсозберігаючих технологій, таких як наплавлення [1].
Застосування наплавлення для відновлення залізничних колісних пар має суттєві економічні переваги. Ця технологія дозволяє мінімізувати втрати металу обода під час його механічної обробки за профілем кочення, а також підвищує зносостійкість колеса завдяки використанню матеріалів із наперед заданими характеристиками. Для виконання таких відновлювальних робіт застосовуються методи дугового наплавлення під шаром флюсу з використанням дротів суцільного перетину, а також спеціалізоване зварювальне та допоміжне обладнання [2].
У статті аналізується актуальність і доцільність відновлення залізничних колісних пар методом електродугового наплавлення. Представлено огляд останніх досліджень і публікацій, що стосуються цього питання. Детально розглянуто організаційні, технологічні й технічні аспекти процесу відновлення, враховуючи механічну обробку після наплавлення. Також проаналізовано інструменти, обладнання, методи й способи безпечного виконання відновлювальних робіт на установці КТ 003.00.00.000 на базі досвіду «Покровського вагонного депо» Донецької залізниці [3].
У підсумку зроблено висновки про перспективність подальших досліджень, спрямованих на підвищення ефективності процесів відновлення профілю залізничних колісних пар із застосуванням електродугового наплавлення.
Анотація (англ.):
Modern industry and transport industry are impossible without the use of technological methods and means of restoring the operational characteristics of equipment. Railway transport enterprises have recently paid considerable attention to the development and implementation of resource-saving and environmentally friendly technologies for the repair and restoration of rolling stock components. One of the new directions in this area is the combination of high-quality surface preparation using innovative resource-saving technologies, such as surfacing [1].
The use of surfacing to restore railway wheelsets has significant economic advantages. This technology allows you to minimize the loss of rim metal during its mechanical processing along the rolling profile, and also increases the wear resistance of the wheel due to the use of materials with pre-set characteristics. To perform such restoration works, methods of arc surfacing under a layer of flux using solid-section wires, as well as specialized welding and auxiliary equipment are used [2].
The article analyzes the relevance and expediency of restoring railway wheelsets by electric arc surfacing. An overview of recent research and publications on this issue is provided. Organizational, technological and technical aspects of the restoration process, including mechanical processing after surfacing, are considered in detail. Tools, equipment, methods and means of safe performance of restoration work at the KT 003.00.00.000 installation based on the experience of the Pokrovskyi car depot of the Donetsk Railway are also analyzed [3].
As a result, conclusions are drawn about the prospects for further research aimed at improving the efficiency of processes for restoring the profile of railway wheelsets using electric arc surfacing.