Abstract (ukr):
Стаття присвячена дослідженню проблемних питань управління організаційними змінами на
підприємстві. Виходячи із сутності процесного підходу, автор статті представляє процес
управління організаційними змінами як певну послідовність етапів, що розглядаються через
призму основних управлінських функцій. За результатами проведеного дослідження
обґрунтовано, що: впровадження організаційних змін має бути важливою складовою
стратегічного управління організації; цей процес повинен мати цілісний та системний характер,
що об’єднує практики управління персоналом із впровадженням технологій і стратегіями
управління змінами, відповідаючи принципам гнучкості, адаптивності, та реалізується через
основні функції менеджменту; цифровізація та штучний інтелект фундаментально
трансформують організаційні структури і процеси, спричиняючи значні зміни в розвитку бізнес процесів, і цей фактор потрібно обов’язково враховувати під час впровадження змін; інтенсивне
навчання для співробітників, розвиток лідерства, навчальні програми та системи підтримки
співробітників можуть допомогти організаціям подолати опір змінам; важливою є інтеграція
індивідуальних змін співробітників в організаційні зміни тощо.
В статті запропоновано розвивати концепцію управління змінами на підприємстві через
формування інтегративного підходу, суть якого полягає в імплементації в модель управління
змінами різних концептуальних підходів, таких як дизайн-мислення, гнучке управління,
організаційна амбідекстрія. Дизайн-мислення – це концепція інноваційних ідей, продуктів, досвіду
та послуг для покращення життя кінцевих користувачів, незалежно від того, чи є вони
клієнтами, зацікавленими сторонами компанії чи працівниками. Філософія дизайн-мислення в
організації передбачає залучення кожного до впровадження змін в організації та прискорює
процеси цифровізації. Амбідекстрія – це управлінська та організаційна модель, що закріплює
одночасне підвищення ефективності та інноваційного потенціалу компанії, забезпечує баланс
між ефективним бізнесом та творчими інноваціями. Гнучкий підхід створює нове мислення у
складному та невизначеному світі. В основі гнучкого управління змінами: гнучкість,
адаптивність, клієнтоорієнтованість, інноваційність, фокус на продуктивність, творчість,
формування підприємницького мислення та виховання культури протягом усієї діяльності
організації. Завдяки такому поєднанню концепція управління змінами набуде характеру гнучкої
людиноцентрованої та ціннісноорієнтованої управлінської та організаційної моделі
впровадження змін.
Abstract (eng):
The article is devoted to the study of problematic issues of organizational change management in the enterprise. Based on
the essence of the process approach, the author of the article presents the process of organizational change management as a
certain sequence of stages, which are considered through the prism of the main management functions. According to the results
of the conducted research, it is substantiated that: the implementation of organizational changes should be an important
component of the strategic management of the organization; this process should be holistic and systemic in nature, which
combines personnel management practices with the implementation of technologies and change management strategies,
meeting the principles of flexibility, adaptability and is implemented through the main management functions; digitalization
and artificial intelligence fundamentally transform organizational structures and processes, causing significant changes in the
development of business processes and this factor must be taken into account when implementing changes; intensive training
for employees, leadership development, training programs and employee support systems can help organizations overcome
resistance to change; the integration of individual changes of employees into organizational changes, etc. is important.
The article proposes to develop the concept of change management in an enterprise through the formation of an integrative
approach, the essence of which is to implement various conceptual approaches into the change management model, such as
design thinking, agile management, and organizational ambidexterity. Design thinking is a concept of innovative ideas,
products, experiences, and services to improve the lives of end users, regardless of whether they are customers, stakeholders,
or employees. The philosophy of design thinking in an organization involves everyone in implementing changes in the
organization and accelerates digitalization processes. Ambidexterity is a management and organizational model that
consolidates the simultaneous increase in the efficiency and innovation potential of the company, provides a balance between
effective business and creative innovation. An agile approach creates new thinking in a complex and uncertain world. The basis
of agile change management is: flexibility, adaptability, customer orientation, innovation, focus on productivity, creativity, the
formation of entrepreneurial thinking and the upbringing of culture throughout the organization’s activities. Thanks to this
combination, the concept of change management will take on the character of a flexible, people-centered and value-oriented
management and organizational model of implementing changes.