Electronic Repository

ІТ-послуга: поняття та види для облікових цілей

Show simple item record

dc.contributor.author Замула, І.В.
dc.contributor.author Чижевська, Л.В.
dc.contributor.author Грабчук, І.Л.
dc.contributor.author Zamula, I.V.
dc.contributor.author Chyzhevska, L.V.
dc.contributor.author Hrabchuk, I.L.
dc.date.accessioned 2021-10-25T08:58:04Z
dc.date.available 2021-10-25T08:58:04Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://eztuir.ztu.edu.ua/123456789/7923
dc.description.abstract Забезпечення ефективного управління ІТ-послугами вимагає чітко визначеної термінології, проте серед науковців відсутня єдність у цьому питанні. Мета статті полягає у розкритті сутності, основних характеристик та видів ІТ-послуг, які впливають на їх облікове відображення. Для досягнення поставленої мети було використано такі методи: аналіз та синтез, логічне узагальнення, порівняльне зіставлення, графічний метод. На основі аналізу наукових праць, в яких порушувалися питання трактування ІТ-послуг, визначено ключові характеристики цього поняття. Розкриття сутності ІТ-послуг неможливе без описання їх класифікації. У статті узагальнено види ІТ-послуг, що наводяться в працях вчених, та запропоновано здійснювати їх класифікацію за такими ознаками: спосіб надання (ІТ-консалтинг, ІТ-аутсорсинг, розробка програмного забезпечення, системна інтеграція), об’єкт надання (послуги, пов’язані з програмним забезпеченням, з технічним забезпеченням, з обробкою та зберіганням електронної інформації). Встановлено, що ІТ-послуга для цілей бухгалтерського обліку відповідає ознакам, притаманним як усім послугам, так і має свої специфічні. Перелік цих ознак був розширений та представлений таким чином: нематеріальність; невіддільність від джерела; нетиповість; отримання доходу у виконавця або понесення витрат; забезпечення корисного результату у споживача ІТ-послуг; наявність спеціального програмного та технічного забезпечення в отримувача послуг; невідчутність ІТ-послуги до моменту одержання отримувачем кінцевого варіанта ІТ-продукту; невизначеність якості ІТ-послуги до її реалізації; складність у розрахунку остаточної ціни. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Державний університет "Житомирська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Проблеми теорії та методології бухгалтерського обліку, контролю та аналізу;2(49)
dc.subject ІТ-послуга uk_UA
dc.subject ІТ-продукт uk_UA
dc.subject інформаційні технології uk_UA
dc.subject облік uk_UA
dc.subject IT service uk_UA
dc.subject IT product uk_UA
dc.subject information technology uk_UA
dc.subject accounting uk_UA
dc.title ІТ-послуга: поняття та види для облікових цілей uk_UA
dc.title.alternative IT service: concepts and types for accounting purposes uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstracten Ensuring effective management of IT services requires well-defined terminology. There is no unity among scientists on this issue. The purpose of the article is to reveal the concept, main characteristics and types of IT services that have an impact on their accounting. To achieve this goal, the following methods were used: analysis and synthesis, logical generalization, contrastive comparison, graphical method. Based on the analysis of scientific works, which raised the issue of interpretation of IT services, the main characteristics of this concept are identified. Disclosure of the essence of IT services is impossible without a description of their classification. The article summarizes the types of IT services provided in the works of scientists. It is proposed to classify them according to the following characteristics: method of provision (IT consulting, IT outsourcing, software development, system integration); object of provision (services related to software; technical support services; services related to the processing and storage of electronic information). It is established that the IT service for accounting purposes meets the characteristics inherent in all services, and has its own specific characteristics. The list of such features has been expanded and presented as follows: immateriality; inseparability from the source; indistinctness; receiving income from the performer or incurring costs; ensuring a useful result for the consumer of IT services; availability of special software and hardware for the service recipient; insensitivity of the IT service until the recipient receives the final version of the IT product; uncertainty of the quality of IT services before its implementation; difficulty in calculating the final price. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account